أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

نظرآیت الله مکارم درباره چهارشنبه سوری

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در پاسخ به استفتاء شنوندگان برنامه زمزم احکام رادیو معارف در خصوص کارهای که درشب چهارشنبه سوری انجام می شود، بیان داشتند: کارهای که به عنوان شب چهارشنبه سوری می شود از چند جهت اشکال دارد. اول این که کارهای خطرناکی است، اگر خطری پیش بیاید در واقع مثل این است که انسان خودکشی کند و یا با دست خودش عضوی از بدن خود را از بین ببرد؛ پس مسئولیت عند الله دارد.

این مرجع تقلید افزودند: چهارشنبه سوری یک سنت خرافی است، نباید سنت خرافی را احیا کنیم و از همه اینها گذشته اسراف در مال است و نباید اسراف در مال کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: کارهایی که در چهارشنبه سوری انجام می شود به جهات مختلف حرمت دارد، از جمله خطرهایی که در پیش دارد، دفاع از خرافات واسرافی است که می شود.

ایشان ابراز امیدواری کردند : همه به خصوص جوانان عزیز مراقب باشند کاری نکنند که خدای نکرده یک عمر گرفتار مشکلات شوند؛ جوانان ببینند اشخاصی را که بر اثر یک لحظه غفلت در شب چهارشنبه سوری گرفتار مصیبت های بزرگ شدند

این مرجع تقلید ادامه دادند: 

 

 اما کارهای دیگری که در آخر سال انجام می شود از قبیل خانه تکانی، نظافت ، استقبال از خوشحالی و استقبال از ارحام، اینها هیچ اشکالی ندارد، بلکه از نظر اسلام تفریحات سالم جایز است. معظم له خاطرنشان ساختند: بزرگان دین اسلام به تفریح سالم تاکید کردند تا انسان بتواند روح وجسم خود را برای کارهای واجب زندگی آماده کند.  

به نقل از یالثارات

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد