أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

گلایه شیخ حسین انصاریان از احمدی‌نژاد

کد مطلب : 72851 17 فروردین 1390 ساعت 23:32


استاد حسین انصاریان طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور از برگزاری جشن نوروز در تهران انتقاد کرد. 

در این نامه که خطاب به احمدی‌نژاد نوشته شده آمده است: 

 

 براساس تعالیم قرآن کریم و سخنان رسول گرامی اسلام اهتمام به امور مسلمین و دستگیری و حمایت مظلومان تکلیف شرعی و فریضه واجب برای هر مسلمان است. حدیث شریف نبوی در اصول کافی با مضمون «من اصبح ولایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» همه ما را بر آن می‌دارد تا نسبت به فریاد مظلومیت مسلمانان شیعه و سنی که توسط حاکمان سرسپرده آمریکا و انگلیس در کشورهای عربی قتل عام می‌شوند، واکنش‌های قاطع تری داشته باشیم.

همچنین در ادامه عنوان شده:  

 

در این شرایط که مسلمانان بحرین و لیبی و تونس و یمن برای شعار اسلام خواهی و بانگ تکبیر به خون کشیده و به شهادت می‌رسند، دعوت از سران دیگر کشورها و برپا کردن جشن و سرور به بهانه نوروز در تخت جمشید شیراز و تهران، مغایر رسالت دینی و منافی تکلیف اسلامی است، و جشن‌های نامشروع پهلوی را در اذهان تداعی می‌کند.
استاد انصاریان در این نامه اضافه کرد: 

 

 انتظار می‌رود در این شرایط حساس، همدردی با خانواده‌های شهیدان مظلوم در کشورهای اسلامی را بر دلخوشی برخی سران بی‌درد و فاقد عاطفه ترجیح داده و جشن‌هایی که قرار است در کنار اجساد کشته شدگان بی‌دفاع و مظلوم به بهانه نوروز برگزار شود لغو گردد و به جای جشن و سرور به همبستگی و دلداری مبارزان مسلمانان جهان بپردازیم. 

 این روزها افراد مؤمن و دلسوز از اقشار مختلف مردم نگرانی و گلایه مندی خود را از برنامه‌های تدارک شده دولت برای جشن نوروز ابراز نموده و از ما می‌خواهند که این نگرانی را انعکاس دهیم.

در پایان این نامه آمده است:  

همچنین تأسف خود را از مصاحبه اخیر با خبرنگار بی‌حجاب اسپانیایی که در ایران اسلامی و در مرکز دولت اسلامی انجام شده است ابراز نموده و از بی‌توجهی به اوامر الهی و نقض قوانین اسلامی که در این مصاحبه انجام شد گلایه شدید دارم. انتظار می‌رود پایداری بر ارزش‌های دین، به پای مصالح سیاسی و خوشایند جهانیان تضییع نگردد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد