أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

توافقنامه استقرار سامانه موشکی در ترکیه باید لغو شود

 

جواد کریمی قدوسی در گفت وگو با خبرنگار جهان، نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و وزارت خارجه در خصوص مسایل و تحولات سوریه، مصر، یمن، بحرین، ترکیه و عراق را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه در جلسه روز سه شنبه کمیسیون علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه و چند معاون وی حضور داشتند، گفت: در این جلسه در خصوص تحولات کشور سوریه، راه اندازی فتنه برای سقوط حکومت بشار اسد با محوریت قطر و عربستان و معلق گذشتن عضویت سوریه در اتحادیه عرب بحث شد.

نماینده مشهد در مجلس اضافه کرد: همچنین در این جلسه در خصوص قانون تجارت آزاد بین ۲ کشور و حمایت ایران از حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه مباحثی عنوان شد و تاکید گردید که این حمایت ها در روند تثبت اوضاع و برقراری آرامش در سوریه تاثیر گذار بوده است.

کریمی قدوسی ادامه داد:  

ارزیابی کمیسیون و وزارت خارجه این بود که اوضاع در سوریه رو به بهبودی و روند، تثبیتی است و شکست توطئه در این کشور که از حمایت غرب و آمریکا برخوردار می باشد، قطعی است. 
 


وی با اشاره به تحولات در کشور مصر گفت: انقلابیون مصر بعد از پیروزی و سرنگوی حکومت حسنی مبارک و روی کار آمدن شورای نظامی در این کشور با یک فتنه و توطئه روبرو شدند که محوریت آن با آمریکا و رژیم صهیونیستی است. 
 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: مردم مصر دریافتند که شورای نظامی مصر در پی به انحراف کشیدن انتخابات و انقلاب مصر هستند و احساس کردند که باید در صحنه حضور یافته و به دفاع از انقلاب بپردازند. 
 


کریمی قدوسی اضافه کرد: مردم ضمن ادامه اعتراضات تصمیم گرفتند تا شورای نظامی را از قدرت برکنار و شورای جدید تشکیل دهند که حداکثر ۲ نفر از آن نظامی باشد.

وی با بیان اینکه حملات و هجمه های شورای نظامی علیه مردم مصر با همان خشونت حکومت مصر در دوران حسنی مبارک در حال انجام شدن، است، گفت: ارزیابی کمیسیون و مسئولین وزارت خارجه این بود که مردم انقلابی مصر بر شورای نظامی هم پیروز خواهند شد.

نماینده مشهد در مجلس با اشاره به تحولات کشوریمن تاکید کرد: بعد از اجرای سناریوی بیگانگان در این کشور و اعطای مصونیت به عبدالله صالح دیکتاتور این کشور، مردم یمن بر ادامه انقلاب تاکید کردند. 
 


کریمی قدوسی با بیان اینکه در این کشور بین ۱۷ تا ۳۲ نفر هر روز به شهادت می رسند، گفت: با همه این جنایت ها مردم با تمام توان بر ادامه انقلاب و پیروزی تاکید دارند.

به گفته وی ارزیابی کمیسیون و وزارت خارجه از انقلاب یمن هم مثبت بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحولات در کشور بحرین گفت: در این کشور مردم خط قرمز حکومت و آل خلیفه را در هم شکستند و تحرکات خوبی توسط مردم در حال انجام شدن است.

کریمی با بیان اینکه برگزاری انتخابات آزاد، هر بحرینی یک رای، آزادی تمام زندانیان، بازگشت کسانی که از سر کار اخراج شدند، کف خواسته های مردم این کشور است، اضافه کرد: ما معتقدیم که سفر مقامات سیاسی و انقلابیون بحرین به کشورهای منطقه در روند موفقیت اعتراضات تاثیر گذار بود.  


وی تصریح کرد: ارزیابی کمیسیون مذکور و وزارت خارجه از انقلاب بحرین هم مثبت بود.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به تحرکات ترکیه در منطقه گفت: همکاری ترکیه برای سقوط سوریه مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که رایزنی ایران برای آرامش در سوریه مثبت بوده و ترکیه باید در این راستا حرکت کند.

کریمی قدوسی با اشاره به استقرار سامانه موشکی آمریکا و اروپا در خاک ترکیه گفت: ارزیابی این است که استقرار سامانه موشکی مذکور علیه امنیت ایران و در راستای حمایت از امنیت صهیونیستی است چرا که این سیستم می تواند به کمک صهیونیستی وارد عمل شود.
وی گفت: این ارزیابی در ملاقات با مسئولین ترکیه به آنها منتقل شد و انتظار داریم که طرف ترک پاسخ رسمی بدهد و ترکیه باید این توافقنامه را لغو کند تا نگرانی ایرانی رفع گردد.

نماینده مشهد در مجلس همچنین به تحولات عراق اشاره کرد و گفت: 

 خروج لیست العراقیه از مجلس عراق و صدور حکم بازداشت معاون رئیس جمهور عراق نیز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 

به نقل از جهان نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد