أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

توطئه گوگل علیه سوریه

 

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری الشرق الجدید، مرورگر گوگل اخیرا در در اقدامی غیر قانونی در بخش "گوگل ارث"google earth " اسامی خیابان ها و بخش های مختلف در سوریه را در نقشه این کشور تغییر داده و نام افرادی که آنها را نماد انقلاب سوریه نامید است، به روی این مناطق گذاشته است، به عنوان مثال گوگل نام پل حافظ اسد در دمشق پایتخت سوریه را به ابراهیم القاشوق تغییر داده است، القاشوق یکی از خواننده های مخالف با دولت سوریه است.

گوگل همچنین نام خیابان ۸ مارس در اللاذقیه را به خیابان ۱۵ مارس تغییر داده است، این تاریخی است که بنا به ادعای غرب انقلاب سوریه در آن آغاز شده است، این در حالی است که خیابان ۸ مارس یکی از مهم ترین خیابان های اللاذقیه وقلب تجاری و مسکونی این شهر است و از سال ۱۹۶۳ به این نام خوانده می شود.

اینها البته تنها بخشی از تغییراتی بود که گوگل در نقشه جغرافیایی سوریه به صورت غیر قانونی صورت داده است، برخی معتقدند که "وائل غنیم" فعال مصری که مدیر بخش منطقه ای شرکت گوگل است، در پشت پرده این تغییرات قرار دارد.

غنیم به علت سیاست های خاص خود از سوی کارشناسان و روشنفگران مصری طرد شده و آنها وی را مزدور غرب می دانند و معتقدند که طرح های آمریکا را در منطقه پیاده می‌کند. برخی از اقدامات مشکوک او شامل ترجمه اصطلاحات اسرائیلی و اشغال کشورهای عربی با این اصطلاحات است.

ویکی لیکس نیز اخیرا در سندی اعلام کرده که غنیم برنامه های آمریکا نظیر ایجاد هرج و مرج را در مصر پیاده می کند. 

 

به نقل از جهان نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد