أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

وزیر دفاع انگلیس:انگلیس به اقدام نظامی‌علیه ایران نمی‌اندیشد

 
 
به گزارش فارس به نقل از اندیشکده شورای آتلانتیک،‌ "فیلیپ هامند" وزیر دفاع انگلیس با اشاره به اینکه کشورش اقدام نظامی پیشگیرانه علیه ایران را تائید نمی کند، به طور قطعی بیان کرد که هر گونه تلاش جهت ایجاد اختلال در مسیر حرکتی نفت از طریق تنگه هرمز غیرقانونی و ناموفق خواهد بود.

وزیر دفاع انگلیس در سخنرانی خود در اندیشکده آتلانتیک با اعلام اینکه هر گونه ایجاد اختلال در مسیر حرکتی نفت از طریق تنگه هرمز رشد اقتصاد منطقه ای و جهانی را تهدید می کند، گفت: به نفع تمام ماست که شاهراه های تجارت جهانی، آزاد و باز نگه داشته شوند.
هامند در ادامه با اشاره به اینکه حضور مشترک دریایی انگلیس در خلیج فارس کلید باز نگه داشتن تنگه هرمز برای تجارت بین المللی است، گقت: دولت من یک استراتژی فشار و درگیری با ایران دارد که این استراتژی رویکرد دولت "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در روزهای اولیه ریاست جمهوری او بوده است اما به تازگی استراتژی درگیری با ایران در سطحی گسترده و به طور کاملا منطقی اولویت خود را از دست داده است.

وی در ادامه اعلام کرد اگرچه کشورش استفاده از زور علیه ایران را تأیید نمی‌کند، اما در صورت لزوم نیز آن را مورد استفاده قرار خواهد داد.

هامند همچنین گفت: به وضوح به نظر می رسد که به نفع همه است که از گزینه درگیری و جنگ با ایران خودداری کنند. با وجود تمام قدرت نمایی ها و صحبت ها درباره اینکه وجود یک ایران هسته ای غیرقابل قبول است، گزینه نظامی در طول سال های تنش درباره برنامه هسته ای ایران تنها از دید نظری بین گزینه های مورد بررسی بوده است.

این اظهارات وزیر دفاع انگلیس در شرایطی مطرح می شوند که به دنبال تهدید واشنگتن و اروپا به تحریم صنعت نفت ایران، "محمدرضا رحیمی" معاون اول رئیس جمهور ایران طی سخنانی در سومین همایش ارتقای توان داخلی با بیان این‌ که "ما با تحریم به طور جدی مقابله کردیم، اعلام کرده است: 
 
 آنها زمزمه‌ تحریم نفت را دارند، ولی هرگز به این آرزو نخواهند رسید، اگر بنا باشد نفت ایران را تحریم کنند یک قطره نفت از تنگه‌ هرمز عبور نخواهد کرد. ما علاقمند به دشمنی نیستیم و شعار ما دوستی و برادری است اما غربی‌ها نمی‌خواهند ما را رها کنند و زمانی رها می‌کنند که ما آن‌ها را با تمام قدرت سر جای خود بنشانیم.

هامند: اروپا در برآورده کردن مسئولیت های مالی خود در قبال ناتو شکست خورده است

وزیر دفاع انگلیس در ادامه سخنرانی خود در اندیشکده شورای آتلانتیک با انتقاد از عملکرد سایر کشورهای اروپایی اعلام کرد که اروپا در تامین و بر آورده کردن مسئولیت های مالی خود در قبال ناتو شکست خورده و به همین دلیل در حفظ قابلیت و توانایی های شایسته و متناسب خود نیز ناکام مانده است.

وی در این باره گفت: بدون داشتن نظام اقتصای قوی و و منابع دولتی پایدار پایه ریزی و حفظ بلند مدت قابلیت های نظامی مورد نیاز برای طراحی قدرت و حفظ وضعیت دفاعی غیرممکن خواهد بود.

هامند افزود: به همین دلیل است که امروزه بحران بدهی به عنوان بزرگ ترین تهدید برای امنیت آتی کشورهای ما در نظر گرفته می شود. حقیقت این است که در این دوره ریاضت اقتصادی حتی آمریکا نیز قدرت مالی رسیدگی به تعهدات مالی عظیم مورد نیاز برای رسیدگی به هر گونه تهدیدی را ندارد. 
 
به نقل از جهان نیوز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد