أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

نگرانی واشنگتن از سفر احمدی نژاد

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به برخی کشورهای آمریکا لاتین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایالات متحده آمریکا در واکنش به سفر محمود احمدی نژاد به کشورهای آمریکای لاتین از این کشورها خواست روابطشان را با ایران توسعه ندهند.

ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت : آمریکا به شکل کاملا روشنی به کشورهای جهان گفته که اکنون زمان تعمیق روابط امنیتی و اقتصادی با ایران نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین از تماسهای دیپلماتیک آمریکا با مقامات اکوادور و نیکاراگوئه درباره سفر رئیس جمهوری ایران خبر داد.

"محمود احمدی‌نژاد" از روز یکشنبه سفر خود به کشورهای آمریکای لاتین را آغاز می‌کند. وی در این سفر قرار است به ترتیب به کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه، کوبا و اکوادور برود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد سفر احمدی‌نژاد به منطقه آمریکای لاتین در راستای پیدا کردن دوستانی جدید در این منطقه است.

نولند همچنین مدعی شده است که این سفر در پی فشارهای بیشتر آمریکا و انزوای بیشتر تهران صورت می گیرد.

"کارلوس رومرو" استاد بازنشسته روابط بین المللی دانشگاه مرکزی ونزوئلا می گوید: سفر احمدی نژاد به آمریکای لاتین برای به دست آوردن اکسیژن جدید است تا کشور را از مرحله پیچیده ای که در صحنه بین المللی با آن روبرو است عبور دهد.

"لیتوس گیمارائس" استاد دانشگاه در برزیل نیز ضمن اذعان به روابط نزدیکتر دولت "دیملا روسف" با ایران نسبت به دولت قبلی "لولا داسیلوا" می گوید: برزیل درصدد دفاع از ایران و یا حمله به آن نیست. این کشور منتظر است تا ببیند چه اتفاقی خواهد افتاد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد