أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

نامه سرگشاده عزت‌الله انتظامی به مسئولان

 

عزت‌الله انتظامی پیشکسوت عرصه بازیگری در تئاتر سینما و تلویزیون با انتشار نامه‌ای سرگشاده پیرامون اختلافات اخیر در خانواده سینمای ایران نوشت: بیایید عاقلانه بیاندیشیم، اگر گوشه‌ای از ساختمان خانه سینما به علتی احتیاج به تعمیر دارد... شما را به خدا قسم، همه بنا را خراب و نابود نکنید...

به گزارش جهان به نقل از مهر، در بخشی از نامه سرگشاده آقای بازیگر خطاب به مسئولان سینمایی آمده است: "به‌عنوان سپیدموی این هنر شریف و فاخر، از فرزندان با عقل و خردم انتظار دارم در کنار یکدیگر با تعامل و همفکری و دوستی، هنرمندانه و به دور از اختلاف سلیقه‌های شخصی مشکل پیش آمده را حل کنند."

متن کامل این نامه سرگشاده که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته‌ به این شرح است:

سلام...
پروردگارا، کمک کن ما یکدیگر را دوست داشته باشیم و به هم رحم کنیم...

اگر با مدیران خانه سینما اختلاف نظر دارید، اگر به عملکرد مدیری ایراد دارید و بدبختانه تعامل نمی شود، چرا خانه ما را ویران می‌کنید... آخر چرا خانه سینما...؟

خانه سینما متعلق به تک تکِ اعضایِ هنرمند و زحمت‌کشِ خانه سینماست...

آیا نمی‌شود با قانون و مقررات و صبر و حوصله در کنارِ هم، همه با هم مشکلات را حل کنیم...؟

این خانه از آن ماست... جامعه اصناف سینمای ایران و هزاران نفر که عاشقانه در سینما فعالیت می‌کنند... ما حرمت مهمان را داریم، به امید آنکه حرمت ما حفظ شود... ما ایرانی هستیم... ایرانی... الله اکبر...

همه مشاغل در کشور ما دارای اتحادیه و سندیکا هستند. وجود صنف، نشان توجه و پیشرفت تحول در جامعه مدنیست... آیا انحلالِ این خانه عظیم، نشان تحول است...؟

من به‌عنوان یکی از خادمان سینمای نجیب ایران، به‌عنوان سپیدموی این هنر شریف و فاخر، از فرزندان با عقل و خردم انتظار دارم در کنار یکدیگر با تعامل و همفکری و دوستی، هنرمندانه و به دور از اختلاف سلیقه‌های شخصی مشکل پیش آمده را حل کنند.

بیایید عاقلانه بیاندیشیم، اگر گوشه‌ای از ساختمان خانه سینما به علتی احتیاج به تعمیر دارد... شما را به خدا قسم، شما را به خدا قسم، همه بنا را خراب و نابود نکنید...
چه زود... دیر می‌شود.

عزت الله انتظامی 

  

نظرات خوانندگان سایت جهان : 

 

۱۳۹۰-۱۰-۲۰ ۱۳:۴۴:۳۹
     
نامه بلند بالا نمیخواهد، بیانیه سر گشاده و ... نیاز نیست، کافی است به قانون تن دهید و بگویید تسلیم قانونم. هنر اصلی، قانونگرایی است. هنر اینست که حق بگویید ولو اینکه حق نقطه مقابل خانه تان! باشد.

۱۳۹۰-۱۰-۲۰ ۱۱:۴۰:۰۶
     
آقای انتظامی رو من خیلی دوست دارم ولی :
آقای انتظامی شما با موی سپید برای درست کردن این خانه چقدر کار کردید؟
اگر کار کردید پس این حاصل کارشماست و مسئول پاسخگویی هم شمایید خود شما
این خانه از پای بست ویران است و باید از بن کنده شود و مجددا بنا شود

۱۳۹۰-۱۰-۲۰ ۱۰:۲۲:۳۳
     
اقای انتظامی سلام
زیاد ناراحت نباشید. سربسته بگویم. تمام این سیاه بازی ها برای بالابردن شانس فیلم "جدایی نادر از سیمین" برای اسکار است.

۱۳۹۰-۱۰-۲۰ ۰۸:۱۴:۲۹
     
شما این چند ساله اخیر کمتر میان این سینماگران بودید . این ها را چنان که مردم می شناسند نمی شناسید.

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۱۵:۱۳:۵۳
     
مشکل مربوط به هنرمندان است باید در همان حوزه وتوسط خودشان حل و فصل شود

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۱۴:۲۳:۲۵
     
به نام خدا. سلام علیکم. تنها راه نجات از این وضعیت اسفبار یک انقلاب در ورزش و هنر به ویژه سینما در مملکت ما می‌باشد. انصاف داشته باشیم اگر شهدا و جانبازان را صاحبان اصلی‌ این مملکت می‌دانیم آیا این وضعیت آن چیزی است که آن عزیزان می‌خواستند. خوشا به سعادت آنان که رفتند و ندیدند این اوضاع بد ریخت ما را.

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۱۴:۱۳:۲۲
     
وقتی خانه سینما تبدیل به لانه فتنه گران می شود چرا جناب استاد و سپید موی این هنر شریف هیچ نامه و بیانیه ای نمی دهد . آقای بازیگر پیشکسوت! و سپید موی سینما .. آیا می دانید بودجه خانه سینما صنفی نیست واز پول مردم شریف ایران پرداخت می شود آنهم در حالی که دستمزد شما میانگین ماهیانه بیش از سه میلیون تومان و دستمزد کارگردانانتان برای هر پروژه سینمایی بیش از 50 میلیون تومان است!!!در این شرایط از پول مردم فقیر مبالغ کلانی در اختیار خانه سینما قرار می گیرد تا جشن هایی برگزار بکنند که دل اکثریت مردم را می آزارد.

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۱۴:۰۰:۲۰
     
متاسفانه سنگ بنا کج بوده و تا ثریا هم برود کج می رود قابل تعمیر نیست باید ویران شود. البته آقای انتظامی چون داخلشه متوجه نمی شه کجه

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۱۳:۱۶:۲۹
     
چرا افراد معدودی که هنرمند واقعی و ارزشی هستند مثل آقایان انتظامی ،مجیدی،میرکریمی،تبریزی ،درویش،حاتمی کیا و ...در مقابل هنجارشکنی ضد ملی اسلامی مسئولین وهنرمندنماهای غربزده خانه سینما نامه نگاری نمیکنند؟ یکطرفه به قاضی نروید . عامه ملت از این سینما و فوتبال ناراضی و شاکی هستند.!!!!!!!!!!!!

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۱۲:۵۲:۴۴
     
بابا مشکل اصلی این است که اکثریت هنرمندان این مملکت دیدشان و نظرشان با این دولت و حکومت مغایر است !!! شترسواری که دولا دولا نمی شود!!

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۱۲:۴۳:۰۷
     
خانه ی سینما باید تعطیل شود. معنی نمیده کارهای سیاسی در اون انجام بگیره بعد راس راس پا برجا هم باشه! خانه ی سینمای بعدی نه زیر نظر دولت خواهد بود نه کار های سیاسی در آن انجام میشود نه عده ای کوچک برای کل سینما تصمیم می‌گیردند.

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۱۲:۳۰:۴۵
     
در حالیکه اگر یه کار انقلابی وزارت ارشاد کرده باشه همین منحل کردن مرکز ضد انقلاب یعنی خانه سینماست

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۱۱:۵۸:۲۵
     
هنر بعضی از مسئولین خانه سینما
خیانت علنی به جامعه اسلامی است
به سینه چاک کردن برخی هنرمند نماها توجه نکنید. البته روشن است که قطعا منظورم استاد اقای انتظامی نیست.

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۱۱:۵۱:۴۶
     
من متاسفم برای دولت که فقط خانه سینما را تعطیل کرده است من اگر جای دولتیان بودم دو صنف را تا اطلاع ثانوی تعطیل میکردم .یکی فوتبال و دیگری سینما . در مورد فوتبال گفتنی بسیار است و همه میدانیم پس بماند . اما سینما تا بستر ها و فونداسیون یک سینمای ملی وابسته به ارزش ها و پارامتر های ملی و مذهبی ایجاد نشود همان بهتر که سینما تعطیل باشد سینمایی که هنوز هویت خود را پیدا نکرده است و روز بروز به ابتذال و فیلم فارسی های قبل از انقلاب یاتقلید از سینمای هالیوود و بالیوود و....و یا ترویج فرهنگ شرق و غرب و روحیه تجمل و تکبرو مصرف گرایی و چه میدانم کاپیتالیسم شیطان پرستی نهلیسیم و هزار تا ایسم و مرض مهلک دیگر نزدیک تر میشود بهتر است تا درمان زیر نظر یک پزشک متخصص به استراحت برود خروجی این سینما در بعد آثار که عرض شد در بعد هنرمندان و عوامل هم مشخص است متاسفانه یک مشت افراد به شدت غرب زده با ظواهر فریبنده روشنفکر و هنرمند که به شدت در ورطه فساد و بی دینی و بی حجابی سقوط کرده اند که هر روز اخبار تازه تری در این مورد میشنویم اگر این مریض محتضر به ندرت نفسی هم میکشد از یمن وجود معدود افرادی است که وابسته به ارزش های ملی و مذهبی خودمان هستند و بقیه که ول معطلند

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۱۱:۰۶:۳۰
     
حرف استاد انتظامی این است : به خاطر دستمال ، قیصریه را به آتش نکشید.
در ضمن برخی از دوستان چقدر با لحن بد نظرشان را می دهند نا سلامتی ما مسلمانیم ، حرمت بزرگتر را باید نگه داشت

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۱۱:۰۰:۰۱
     
دوست عزیز بحث ذائقه و حرفهای متفاوت نیست . اولا وزارت فرهنگ صراحتا دلایل این انحلال رو سیاسی کاری به نفع دشمن و ثانیا حذف پایبندی به قانون اساسی در اساسنامه جدید معرفی کرد. ثالثا این خانه طبق حرفهای اقای شمقدری در برنامه هفت منحل نشده بلکه با یک اساسنامه جدید و کادر جدید دوباره کارشو شروع می کنه. پس لطفا بی انصافی رو رها کنید و ادعای کذب نکنید که دولت دلایل انحلالو توضیح نداده. متاسفانه شما مخالفین اصلا به حرف طرف مقابلتون گوش نمی دید بعد تو بوق می کنید که طرف دلیلی ارائه نکرد. کمی انصاف داشته باشید. از همه اینها گذشته چرا وقتی انحراف و خیانت در رفتار برخی هنرمندان دیده میشه بزرگان سینما از بزرگیشون برای اصلاح انحرافات به نفع ملت و نظام اسلامی استفاده نمی‌کنن و فقط بلدن در این جور موارد ادعای بزرگی کنن؟!

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۱۰:۲۹:۴۸
     
ما به حرمت و احترام و ایرانی که دست پرورده شهدا است شکی نداریم ولی ایا هر کس حرفی زد که به ذائقه عده ای گوارا نیامد باید به باد تمسخر و استهزاء کشیده شود چرا دلائل بطور شفاف بیان نمیشود هنوز وزارت ارشاد بطور دقیق بیان نکرده علت تعطیلی خانه سینما چیست بهتر است ایشان بیان اتهام کنند و خانه سینما هم اگر دفاعی دارد بیان دارد.

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۱۰:۲۴:۳۵
     
این آقا هم جوگیر شده فکر کرده خبریه
استاد، قانون قانون است

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۰۹:۵۹:۲۳
     
این همه کارخانه ترکید . انبار مهمات منفجر شد یک سردارمون شهید شد . دانشمند های هسته ای ما رو کشتند هیچ کس هیچی نگفت . حالا این رو بستند این همه صاحاب پیدا کرد ؟

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۰۹:۵۸:۴۸
     
قانون اساسی، نظامی را که در جنگ با دشمانان خارجی 300 هزار شهید داده را زیر پا می گذارند و از اساسنامه حذف می کنند و بعد این آقا به نامه استاد عزت الله انتظامی اشاره می کند .
شما اگر حرمت ها را پاس می داشتید چرا از آن زن ... خارجی و اقدام بی بی سی برای تمسخر ایرانی ها دفاع کردید؟!
حرمت آقای انتظامی بالاتر است یا کشوری که ده ها هزار شهید داده ؟

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۰۹:۴۰:۰۴
     
عزت زیاد...

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۰۹:۴۰:۰۳
     
سیاست این دولت قلع وقمع هر چه منتقد وغیر همفکر می باشد وانتظار غیر از این از این جماعت وهمفکرانشان خطاست!

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۰۹:۳۶:۱۸
     
متاسفانه به جای پذیرش خطای تیم فعلی حاکم بر خانه سینما این دوستان هنرمند و بزرگان این صنف سعی دراحساسی کردن فضادارند نه منطقی حل کردن موضوع. خوب پدر من کمی هم قبول کنید که این اقایون در مقام خودشون سواستفاده کردن و شما بزرگان سینما باید با پالایش این خانه باعث اصلاح بشید چون دولت هم نظر بر باز بینی و از نو تنظیم شدن اساسنامه این خانه داره

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۰۹:۳۳:۰۵
     
جناب آقای انتظامی یک سئوال را پاسخ بفرمایید تا ما هم باور کنیم این خانه تنها یک سندیکای صنفی است؟؟ راستی کدام سندیکای صنفی در ایران کارکردش سیاسی و هواداری از باندهای سیاسی در لوای کار صنفی است؟؟ اگر سندیکایی به واسطه عملکرد مدیرانش تغییر فاز از صنف به سیاسی کاری داد و اعضای آن هیچ اقدامی برای تصحیح روند امور انجام ندادند دیگر کاری نمی شود کرد جز جراحی. در ضمن مگر کسی می خواهد امور صنفی اهالی سینما را منکر شود بحث بر سر سیاسی کاری این خانه بوده است نه بر سر امور صنفی. جالب است که تا کنون این قدر که این چند روز شاه بیت امور صنفی اهالی سینما مطرح می شود در سالهای دیگر طرح نمی شد و بیشتر کارکرد سیاسی این خانه از سوی اعضاء و مدیرانش مطرحو دامن زده می شد و اکنون امور صنفی سنگری برای استمرار کارکرد سیاسی آن شده است

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۰۹:۲۹:۱۱
     
چرا نامه های تان را دیر می نویسید به مدیران خانه تان هم می گویید از اختلاف نظر دارید ارزش ها را نباید به سخره گرفت یا چون هنرمندند هرچی خواستند می توانند بگویند و انجام دهند

۱۳۹۰-۱۰-۱۹ ۰۹:۲۸:۲۳
     
جناب خبرنگار مهر!؛ اولا هر وقت گزارشی میزنید شان و موقعیت افراد را در نظر بگیرید نه اینکه از اول تا اخر مغرضانه عمل نمایید ایشان نه یک بازیگر بلکه استاد بزرگی هستند که باید احترامشان محفوظ باشد در ضمن در مقام استاد ایشان اگر صحبتی میکنند باید بر روی آن تامل شود ثالثا هنگامیکه میخواهید از موقعیت ایشان استفاده نمایید خوب در جشنواره ها در ردیف اول بار ها دوربین بر ایشان زوم میشود حال ایشان را یک بازیگر خطاب می نمایید جای بسی تاسف است لازم بذکر است که من نه بازیگرم و نه یک متخصص سینما بلکه کسی هستم که همیشه رعایت احترام بین استاد و شاگردی را کرده ام.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد