أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

قوه قضائیه در محاکمه سران فتنه مصالحه‌ای نمی‌کند

دادستان تهران در جمع خبرنگاران  
قوه قضائیه در محاکمه سران فتنه مصالحه‌ای نمی‌کند  
 
خبرگزاری فارس: عباس جعفری دولت آبادی با تاکید بر اینکه تعقیب سران فتنه تابع مصالح نظام است سران فتنه باید منتظر محاکم در محکم عدل باشند و بدانند که محاکمه آنها یک مطالبه عمومی است و ما مصالحه‌ای نخواهیم کرد.  
 
 

به گزارش قضایی خبرگزاری فارس، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران صبح امروز در حاشیه تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 11 ولیعصر (عج) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص برخورد مدعی العموم در خصوص برخورد با وارد کنندگان خودروهای هوو گفت: ما باید برای جان انسان ها ارزش قائل شویم و در این جهت پیشگیری یکی از موضوعات با اهمیت است.

وی ادامه داد: 15 هزار خودرو هوو وارد شده و ما اساسا نمی‌توانیم با متوقف کردن خودروها 15 هزار نفر را بیکاری کنیم و در این خصوص باید دادستان کل کشور وارد شود و کسانی که خودروهای این چنین را وارد کرده اند باید پاسخگو باشند.

جعفی دولت آبادی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وثیقه سارا شورد با توجه به اینکه دولت آمریکا اعلام کرده که پولی در این نمی‌پردازد از کجا تامین شده است گفت ما برای دولت آمریکا وثیقه صادر نکرده‌ایم که بخواهد پولی در قبال آن پرداخت نکند وثیقه برای متهم صادر شده و مبلغ آن نیز از طریق بانک ملی ایران شعبه مسقط واریز شده و ما پس از تضمین که از بانک ملی گرفتیم متهم را آزاد کرده‌ایم.

وی در خصوص بازداشت خبرنگار شرق آسیایی که در شمال تهران بازداشت شده گفت در این رابطه اطلاعی ندارم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی گفت: احضار ایشان انجام و ابلاغ شده و پرونده وی از دستور کار قضایی خارج نشده است و مهدی هاشمی به عنوان متهم مطرح است و در این خصوص به اتهاماتش رسیدگی می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که وی را چگونه از خارج احضار می‌کنید گفت: متهم فوق چون در خارج از کشور به سر می‌برد شیوه‌های احضار وی متفاوت است اما پرونده هاشمی مفتوح است.

جفعری دولت آبادی در خصوص اینکه از طریق اینترپل برای استرداد وی اقدام کرده‌اید یا خیر گفت: به دلایلی که نمی‌توانم بگویم این مسئله با مشکلاتی مواجه است ولی پرونده وی مختومه نمی‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه تکلیف 100 نفری که رئیس پلیس تهران اعلام کرده در تجمع مقابل درب منزل مهدی کروبی شناسایی شده است گفت: این افراد هنوز به مرجع قضایی معرفی نشده‌اند و فرمانده پلیس تهران باید رسما این موضوع را به دادستان اعلام کند و هنوز گزارش رسمی به ما نداده است و اساسا اعلام خبری در مصاحبه برای ما سند حساب نمی‌شود.

جعفری دولت آبادی در خصوص آخرین وضعیت جسمانی صفایی فرهانی در زندان گفت: وی از قبل کسالت داشت و ما به خانواده‌اش اعلام کرده‌ایم که می‌توانید وی را در بیمارستان بستری کنید و از قبل نیز ما پیگر رسیدگی پزشکی به این زندانی و سایر زندانیان بوده و هستیم.

دادستان تهران در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به ترور استاد دانشگاه تهران گفت: هنوز نکات قابل توجهی در این رابطه به دست نیاورده‌ایم و مقامات امنیتی پیگیری این موضوع هستند.

وی در خصوص اینکه آیا به اتهامات افرادی که به رئیس جمهور توهین می‌کنند رسیدگی می‌شود یا خیر گفت: دادستانی 5 مقام رسمی کشور که در قوانین در خصوص آنها به تصریح آمده که توهین به آنها جرم است را پیگیری می‌کند ولی در برخی موارد بعضا عده ای توقع دارند که دادستانی گزینشی برخورد کند که ما برخورد گزینشی نخواهیم داشت.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه دادگاه 3 متهم آمریکایی چه زمانی برگزار می‌شود گفت: امروز پرونده آنها به دادگاه می‌رود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی گفت: به طور طبیعی رشد جمعیت سبب افزایش 8 تا 10 درصدی پرونده‌ها می‌شود و قضات ما 150 تا 200 پرونده را رسیدگی می‌کنند و این در حالی است که استاندار این موضوع 80 پرونده است و اساسا پیشگیری و درست مطرح کردن شکایت از سوی مردم از جمله راه های ورودی پرونده است.

دادستان تهران در خصوص رسیدگی به پرونده سران فتنه گفت: تعقیب سران فتنه تابع مصالح نظام است و طبعا سران فتنه باید منتظر محاکم در محکم عدل باشند.

و بعضی ها در این جهت نمی‌خواهند بفهمند ملت به آنها جواب رده داده‌اند و محاکمه آنها یک مطالبه عمومی و مسامحه‌ای در این خصوص نخواهد شد.

جعفری دولت آبادی در خصوص اینکه برخی‌ها گفته‌اند وضعیت زندانیان تاسف بار است گفت: ما بارها گفته‌ایم که به حقوق زندانیان احترام می‌گذاریم و زندان در حد مقررات به حقوق زندانیان احترام می‌گذاریم. به عنوان نمونه ما دیروز شاهد بودیم که یکی از زندانی معروف در ملاقات حضوری گفت: دفتر خاطرات خود را در قوطی شیر بسته بندی و جا سازی کرده بود که به دست ماموران افتاد و اساسا باید توجه داشت که زندان محل رد و بدل کردن خاطرات به این صورت نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد برخی زندانیان که در مرخصی به سر می‌برند قرار نیست که بیایند همان حرف‌های که به خاطر آن محکوم شده‌اند در زمان مرخصی بگویند و باید توجه داشت که جریان فتنه تلاش می‌کند که با سیاه نمایی وانمود کند که دولت ناکام مانده ولی کاملا فتنه گران منکوب شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد