أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

دولت به نشانه همدردی با مردم مظلوم منطقه جشن جهانی نوروز را لغو

حجت‌الاسلام رسایی در گفت‌وگو با فارس

خبرگزاری فارس: سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: با توجه به قتل عام مسلمانان و مردم مظلوم منطقه، از رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که عنوان "جشن نوروز " را تغییر داده و رسما برگزاری مراسم جشن به این مناسبت را لغو کند.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده تهران و سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس هشتم درباره نشست فوق‌العاده امروز هیئت رئیسه این فراکسیون به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت که در این نشست، آخرین تحولات منطقه به‌ویژه وضعیت بحرانی بحرین، تونس و لیبی مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: هیئت رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی از شخصیت‌ها و مسئولان خواست که در ایام نوروز با وجود تعطیلات، به تناسب وظیفه خود در قبال تحولات عالم اسلام، مسائل منطقه را رصد کرده و با دیپلماسی و موضع‌‌‌گیری مناسب و به‌موقع، از تداوم ظلم و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم لیبی و تونس و به‌ویژه بحرین جلوگیری کنند.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس خاطرنشان کرد که هیئت رئیسه این فراکسیون از آحاد ملت و همه نهادها به‌ویژه رسانه ملی خواست که با توجه به قتل‌عام برادران دینی خود در اقصی‌نقاط دنیا و به‌ویژه در کشورهای بحرین، تونس و لیبی خود را با آنها شریک دانسته و در برگزاری آئین‌های نوروزی که امری پسندیده است، از توجه به تحولات منطقه و مشکلات مردم آن کشورها غفلت نکنند.
حجت‌الاسلام رسایی افزود: برگزاری جشن نوروز و دعوت از رؤسای کشورهای دیگر برای شرکت در این مراسم در شرایط عادی امری خوب و قابل تقدیر بود، اما با توجه به قتل عام مسلمانان و مردم مظلوم منطقه، از رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که عنوان "جشن نوروز " را تغییر داده و رسما برگزاری مراسم جشن به این مناسبت را لغو کند.

وی تصریح کرد: شایسته است در این مراسم ویژه که قرار است با حضور رؤسای برخی کشورها در تهران برگزار شود، موضوع تحولات منطقه و قتل‌عام مردم مظلوم کشورهای اسلامی و مشکلات آنها بررسی شود و حتی می‌توان با بهره‌مندی از این فرصت، پیام نوروز که در حقیقت پیام صلح و دوستی است را به گوش مسئولان و مردم کشورهای غیرمسلمان که نوروز در فرهنگ آنها قرار ندارد، رساند.

این عضو ارشد فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در پایان از آن‌ دسته از مسئولان که قصد دارند در ایام نوروز برای شرکت در آئین های نوروزی به کشورهای دیگر سفر کنند، خواست که به جای تاکید بر عنوان جشن نوروز، از این مراسم برای بررسی مشکلات مردم مظلوم منطقه و اعلام همبستگی با آنها استفاده کنند.
انتهای پیام/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد