أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

رویای صادقه یک دختر و بازگشت دو شهید

 "به نقل از عماریون" 

رویای صادقه دختر گیلانغربی ساکن روستای کوران از توابع شهرستان سرپل‌ذهاب، دو شهید را پس از سال‌ها غربت و گمنامی به خانه برگرداند.

 مجید حلاج رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تبریز امروز در گفت‌وگو با فارس گفت:  

 

شییع پیکر مطهر شهیدان علی عبداللهی و محمدحسین بهجت‌نژاد که در عملیات مطلع الفجر و والفجر چهار به شهادت رسیده‌اند فردا بعد از اقامه نماز جمعه تبریز از مقابل مصلای امام خمینی (ره) تا میدان ساعت تشییع می‌شوند. 


وی درباره حکمت رجعت پیکرهای پک و مطهر این دو شهید تصریح کرد: این شهیدان در روستای کوران گیلانغرب شهر سر پل‌ذهاب در جریان جنگ تحمیلی پیکرشان مدفون شده بود


حلاج ادامه داد: بعد از گذشت ۳۰ سال از این واقعه در یکی از شب‌های ماه جاری یکی از شهدا در رویای یکی از دختران پاک و معصوم روستا که ۱۷ سال دارد ظاهر شده و بیان می‌کند در فلان محل مدفون شده و از اهالی تبریز هستم و به دلیل غربت تقاضای انتقال به محل زادگاهم را دارم. 



حلاج گفت: این دختر در ادامه تصمیم به تفحص گرفته و با کمک دو تن از دوستان اقدام به کاوش کرده و شاهد قطعه‌ای از آثار شهدا می‌شوند و بلافاصله جریان را به اهالی اطلاع می‌دهند که بعد از آن با هماهنگی سپاه عاشورا اقدامات اولیه برای شناسایی شهدا صورت می‌گیرد. 


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تبریز ادامه داد: این شهیدان پس از شناسایی از طریق پلاک و کارت شناسایی( کارت عضویت، گواهینامه و تصاویر فرزندان شهدا) به تبریز انتقال می‌یابند.
 

آری شهادت برترین معراج عشق است.
همچنان که شهید مصطفی چمران می‌گوید:
خدایا ...
تو به من پوچی لذات زودگذر را نمودی، ناپایداری روزگار را نشان دادی، لذت مبارزه را چشاندی، ارزش شهادت را آموختی
خدایا ...
تو را شکر می‌کنم که از پوچی‌ها، ناپایداری‌ها‌،خوشی‌ها و قید و بندها آزادم کردی و مرا در طوفان‌های خطرناک حوادث رها کردی، در غوغای حیات در مبارزه با ظلم و کفر غرق کردی و مفهوم واقعی حیات را به من فهماندی.
فهمیدم سعادت حیات در خوشی و آرامش و آسایش نیست بلکه در درد، رنج، مصیبت و مبارزه با کفر و ظلم و بالاخره شهادت است.
همیشه می‌خواستم که شمع باشم، بسوزم ، نور بدهم و نمونه‌ای از مبارزه، کلمه حق و مقاومت در مقابل ظلم باشم. می‌خواستم همیشه مظهر فداکاری و شجاعت باشم و پرچم شهادت را در راه خدا به دوش بکشم.
ای حسین (ع)، من برای زنده ماندن تلاش نمی‌کنم و از مرگ نمی‌هراسم بلکه به شهادت دل بسته‌ام و از همه چیز دست شسته‌ام ولی نمی‌توانم بپذیرم که ارزش‌های الهی و حتی قداست انقلاب بازیچه دست سیاستمداران و تجار مادی‌‌پرست شده است.  

وی افزود: این دختر بلافاصله خانواده و معتمدان محلی را در جریان امر گذاشته ولی با بی‌توجهی و بی‌مهری روبه‌رو می‌شود. 

بی‌بی‌سی جا زد!

 

به گزارش عماریون از کیهان شبکه دولتی انگلیس از سیاست قبلی خود مبنی بر القای تحریم انتخابات و استقبال سرد از آن جا زد! 

سایت بی بی سی فارسی در نوشته ای به قلم مرتضی کاظمیان از اعضای جدیداً متواری گروهک ملی مذهبی (پناهنده پاریس) نوشت: 

 

 این انتخابات بی نتیجه است. انتخابات مجلس نهم با هر کمیت شرکت کنندگان، بحران مشروعیت نظام را دوا نمی کند... بعید است ناظران منصف در داخل و خارج ایران، انتخابات مجلس را به مثابه پشتوانه ای دموکراتیک برای نظام سیاسی مورد داوری قرار دهند. نه صف های طویل سازمان دهی شده با تبلیغات رسانه ملی و انواع و اقسام شورانگیزی ها و تهییج شهروندان جبران و نیز پول نفت هزینه شده، و نه نتایج رسمی که وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام و تایید کنند، هیچ کدام مقبولیت و مشروعیت به همراه نخواهد داشت. 

بی بی سی پیش از این طی مقالات و مصاحبه های مختلف از جمله از سوی همین عضو گروهک ملی مذهبی- با پیش کشیدن بحث تحریم سعی کرده بود بر میزان مشارکت تاثیر بگذارد اما حالا که قرائن، خلاف توقعات سرویس ام آی 6 را نشان می دهد، بی بی سی با وقاحت می نویسد:  

 

حتی اگر شهروندان به هر دلیل حضوری پررنگ در این انتخابات داشته باشند(!) به دلیل ماهیت غیردموکراتیک حاکمیت کمتر کسی میزان مشارکت در این انتخابات را پشتوانه ای مشروعیت بخش خواهد دانست.

گروهک های ضدانقلاب و رسانه های بیگانه پیش از این مدعی شده بودند تحریم انتخابات مشروعیت جمهوری اسلامی ایران را زیر سؤال خواهد برد. 

به نقل از عماریون

آیا حکم ماموریت مهدی هاشمی باطل می شود؟

 
"صراط" - بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان و علی رغم عدم پذیرش شخص عبدالله جاسبی و ضد انقلاب، حکومت ۲۹ ساله وی بر دانشگاه آزاد به پایان رسید.  
 
فرهاد دانشجو به عنوان منتخب هیئت امنای دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده و امید است که به زودی حکم ریاست جدید نیز صادر شود.  

اما شاید یکی از خواسته های به حق مردم و حتی قاضی پرونده مهدی هاشمی مشخص شدن تکلیف ماموریت نامبرده به عنوان کارمند دانشگاه آزاد در خارج از کشور باشد. 

به گزارش سرویس سیاسی صراط، ابتدا دانشگاه آزاد زیر بار هزینه نام این دانشگاه برای پسر فراری و متخلف هاشمی رفسنجانی نمی رفت اما مشخص نشد سرانجام بعد از اعلام رسمی سفر دور دنیا و بی پایان مهدی هاشمی برای افتتاح دفاتر دانشگاه آزاد توسط پدر، چطور مسئولین این مرکز زیر بار رفتند و بر خلاف نظرات رسمی قبلی شان اعلام کردند که مهدی در ماموریت است اما ماموریتی که معاون پارلمانی این دانشگاه - کریم زارع- نیز از آن بی اطلاع است! 

امید است با تغییر ریاست این دانشگاه، تکلیف حکم کذایی مهدی هاشمی نیز مشخص شود و با پایان دوران تحصیل متهم در اکسفورد بالاخره ایشان به مام میهن بازگردند تا قوه قضاییه به تخلفات متعدد ایشان رسیدگی کند. 

زنگ ها برای هاشمی رفسنجانی و اطرافیان وی به صدا در آمده است شاید بی مناسبت نباشد سال ۱۳۹۰ را سال سقوط و حذف قانون نانوشته مصونیت آقازادگی در بهار ۳۳ سالگی انقلاب اسلامی ایران بنامیم. سالی که در آن فائزه هاشمی رفسنجانی محاکمه شد؛ صلاحیت علی مطهری رد شد؛ علیرضا بهشتی دوران محکومیت خود را گذراند و مهدی خزعلی برای پاسخ به اتهامات اش به اوین فرستاده شد. 

 

به نقل از عماریون

لاریجانی: اوباما به ترکیه کلک زد

به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافق انجام مذاکرات با ۱ + ۵ در ترکیه هستیم، از علنی ساختن پیشرفت‌های جدید هسته‌یی ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

علی لاریجانی در نشستی خبری که شامگاه پنجشنبه در سفارت ایران در آنکارا برگزار شد، با بیان اینکه موضع ما نسبت به مسائل سوریه با موضعمان نسبت به اتفاقات مصر، تونس و لیبی متفاوت است، تصریح کرد: موضع ایران در مسائل منطقه‌ای دفاع از مردم است. ایران از ابتدا در کنار مردم تونس، مصر، لیبی و بحرین قرار داشت و ما فکر می‌کنیم که حق مردم منطقه است که به سرنوشت خود مسلط باشند و ترکیه از این نظر با ما همفکر است و ما موضع رهبران ترکیه را ستایش می‌کنیم.

وی ادامه داد: در مورد سوریه مسائل متفاوتی وجود دارد؛ از جمله آنکه یک اراده‌ای قوی برای اینکه جهت مقاومت را تغییر دهد، وجود دارد. آمریکا و غربی‌ها به دنبال این امر هستند که به مقاومت لطمه وارد کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: آن زمان که بسیاری از غربی‌ها از اسم رژیم صهیونیستی می‌ترسیدند، سوریه پایداری به خرج داد. در جنگ ۳۳ روزه سوریه از مقاومت خوبی برخوردار بود. بعضی از کشورهای منطقه به جای اینکه در کنار مسلمانان باشند، به رژیم صهیونیستی اطلاعات می‌دادند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه دموکراسی فقط به یک سرزمین خاص مربوط نمی‌شود، اظهار کرد: باید در سوریه اصلاحات صورت گیرد. برخی کشورهای عربی که بویی از دموکراسی نبرده‌اند حق ندارند راجع به دموکراسی حرف بزنند. مجلس برخی از آنها بیشتر شبیه یک شوخی است. همه‌ اعضای آن را امیر تعیین می‌کند و گاهی به اسراییل هم سر می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: در قضیه‌ سوریه طرح آمریکایی ـ اسراییلی وجود دارد، پس پروژه‌ اصلاحات باید اجرا شود؛ ضمن آنکه نباید در شطرنج دشمن بازی کرد.

رییس قوه مقننه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که ایران را قربانی تروریسم می‌دانست، یادآور شد: ترورهایی که دشمن در ایران انجام می‌دهد، این فرمایش حضرت امام (ره) را که فرمود تا این غده سرطانی در منطقه باشد، منطقه روی آرامش را نمی‌بیند، بار دیگر ثابت می‌کند. شاید خیلی از کشورها تصور می‌کردند می‌توانند با رژیم صهیونیستی کنار بیایند. حتی عده‌ای در کمپ‌دیوید به دنبال سازش بودند. نتیجه‌ آن چه شد؟ هم‌چنین پارلمان رژیم صهیونیستی چندی پیش اعلام کرد که بیت‌المقدس پایتخت اسراییل خواهد شد. این یک توهین به همه‌ مسلمانان است؛ لذا این ترورها ادامه‌ همین روش‌هاست که نشان‌دهنده‌ ضعف آنهاست زیرا آنها همه‌ روش‌ها را تجربه کرده‌اند و فشارهای مختلفی به ایران وارد کرده‌اند. وقتی هیچ‌یک از آن روش‌ها به نتیجه نرسید، به ترور روی آوردند.

لاریجانی اضافه کرد: از نظر عملیاتی، ترور کار بی‌ارزشی است و دیگران هم می‌توانند. این روش‌ها غلط است. مخصوصا برای غربی‌ها که هر روز صبح که بلند می‌شوند پنجره را کنار می‌زنند و با صدای بلند راجع به حقوق بشر صحبت می‌کنند و با پرروگری هر روز از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

وی گفت: موضع کشورها و صاحب‌نظران سیاسی نسبت به رژیم صهیونیستی روشن است. ضمن آنکه حرکت ایران در مساله‌ هسته‌یی بسیار قوی است. ما نسل جوان و پرتحرکی در این دانش داریم. رژیم صهیونیستی از نظر ذهنی عقب‌افتاده است که فکر می‌کند با ترور می‌تواند جلوی فعالیت‌های هسته‌یی ایران را بگیرد. در آینده‌ نزدیک پیشرفت‌های جدید دیگری را در این زمینه علنی می‌کنیم.

رییس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص عاقبت قرارداد سه‌جانبه بین ایران، ترکیه و برزیل اظهار کرد: آمریکایی‌ها اجازه ندادند این توافق که ترکیه و برزیل آن را دنبال می‌کردند، به نتیجه برسد. از قبل هم حدس می‌زدیم آمریکا حقه‌بازی کند. اوباما به اردوغان و لولا نامه نوشت وساطت کنید. همان موقع به دوستان ترک خود گفتیم کلک می‌زنند اما آنها گفتند آمریکا تعهد می‌دهد.

لاریجانی ادامه داد: آمریکا پس از دو هفته زیر این توافقنامه زد و قطعنامه صادر کردند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی که ما در مسائل هسته‌یی داریم این است که رفتار آمریکا ماجراجویانه است؛ لذا فکر نمی‌کنم آن توافقنامه حیاتی داشته باشد. ضمن آنکه مجددا یادآور می‌شوم ما این توافق را به هم نزدیم، آنها به هم زدند.

رییس مجلس در ادامه یادآور شد: ایران در زمینه‌ مذاکرات با ۱+۵ همیشه آماده بوده و خواهد بود چون مساله‌ هسته‌یی ایران بسیار رو راست و روشن است و فقط گرفتار بازیگری‌های غربی‌ها شده است؛ لذا فکر می‌کنیم مسائل ما در قالب مذاکرات قابل حل است، به شرطی که مذاکرات جدی باشد، نه بازیگوشانه. دوستان ترک نظرشان این است که این مذاکره در ترکیه انجام شود. از جهت اینکه ترکیه دوست و برادر ماست، ما هم موافقیم.

لاریجانی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص سپر موشکی مستقر در ترکیه، خاطرنشان کرد: احتیاج است که مساله روشن شود. البته مذاکراتی صورت گرفته و بحث‌ها ادامه دارد اما به هر حال ما به دوستان خود در ترکیه اعتماد داریم. گرچه معتقدیم سیستم رادار موشکی به نفع مسلمانان نیست اما به هر حال بحث‌های دیگری هم وجود دارد که باید با مذاکرات روشن شود.

وی هم‌چنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در مورد اختلافات میان شیعه و سنی در منطقه، یادآور شد: در مورد درگیری شیعه و سنی در صحنه‌ مسائل منطقه‌ای غلو می‌شود. شیعه و سنی هردو مسلمانند و درگیری ندارند. مسائل جهان اسلام بسیار پیچیده و مهم است و طرح این موضوعات در شرایط فعلی، به‌موقع و لازم نیست.

رییس مجلس با بیان اینکه متولد عراق است و این کشور را خوب می‌شناسد، تصریح کرد: شیعه و سنی در عراق به خوبی زندگی می‌کنند و مشکل چندانی وجود ندارد. در خصوص مشکل میان شیعیان و اهل تسنن داستان‌سرایی می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: آمریکا و غربی‌ها دوست دارند بین فرق اسلامی تفرقه بیندازند که باید به آن توجه کرد؛ لذا مساله‌ شیعه و سنی مهم نیست. آنکه عرق اسلامی و غیرت اسلامی داشته باشد مورد حمایت ماست.

وی ادامه داد: اختلاف بین سیاسیون همیشه وجود دارد و این جنبه‌ فرقه‌ای ندارد. مسائل عراق از جنس فرقه‌ای نیست. ممکن است برخی بخواهند آن را با تبلیغات به اختلاف فرقه‌ای تبدیل کنند و یا برخی بخواهند پشت آن مخفی شوند. توصیه‌ ما به همه‌ مسئولان عراق این است که اجازه دهند در عراق همه چیز بر اساس قانون پیش برود و قانون اساسی میثاق آنها باشد.

رییس مجلس در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص دیدارهای دوجانبه‌ مقامات ایرانی و ترک در سفر هیات پارلمانی ایران به ترکیه، گفت: در سفر به ترکیه بحث‌های جدی و مهمی نسبت به مسائل دو جانبه و منطقه‌ای داشتیم. ما در این سفر در خصوص هیچ پروژه‌ای قرارداد نبستیم ولی قرار شد به زودی کمیسیون مشترک ایران و ترکیه در ترکیه افتتاح شود و در آنجا مباحث زیادی تصویب خواهد شد.

لاریجانی در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درخصوص تنگه هرمز و مباحث مطرح درباره‌ آن و اینکه آیا در این نشست‌ها درباره‌ تنگه هرمز نیز بحثی صورت گرفته است؟ اظهار کرد: ترکیه و موضع آن متفاوت از چیزی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنند. دغدغه‌ ترکیه با آنها متفاوت است. ترکیه علاقه دارد مشکلات منطقه درست حل شود اما آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال بر هم زدن منطقه هستند. ضمن آنکه در مورد مسائل تنگه هرمز موضوع جدیدی مطرح نشده که درباره‌ آن بحث کنیم.

وی افزود: در این دیدارها درباره‌ گسترش روابط اقتصادی ایران و ترکیه و گام‌های خوبی که از سال گذشته برای این امر برداشته شده و سطح روابط دو کشور که به ۱۵ میلیارد دلار رسیده بحث و گفت‌وگو شد.

رییس مجلس در خصوص دروازه‌های مشترک مرزی و شهرک‌های صنعتی نیز یادآور شد: ایران و ترکیه این امر را دنبال می‌کنند. در حال حاضر کارهای تکنیکی آن پیگیری می‌شود.

لاریجانی بار دیگر با اشاره به روابط خوب و نزدیک ایران و ترکیه و نقش مهم دو کشور در شرایط فعلی منطقه تاکید کرد: نگاه رهبران ایران و ترکیه در مسائل منطقه‌ای به هم نزدیک است. در مسائل استراتژیک همگرایی‌ها بسیار است و دل‌مشغولی ایران و ترکیه نسبت به سرنوشت مسلمانان مشترک است؛ لذا برای مسائلی که بین دو کشور و منطقه وجود دارد این سفرها بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد

یک سوال شرعی عجیب و تکان‌دهنده

 

 

متن زیر از یکی از سخنرانی های استاد حسین انصاریان با موضوع توبه گرفته شده است:

 

 

توبه یعنى پشیمانى، ما هم پشیمان هستیم.

یک بخش دیگر توبه ، استغفار با زبان است ؛ خدایا! اشتباه کردم « أستغفرُ اللهَ ربى و أتوب الیه » با زبان، حالا همین که قلبمان پشیمان است، بس نیست؟ نه، چون خدا گفته است که غیر از پشیمانى قلب، دوست دارم صداى التماس گنهکار را بشنوم. صدایت مهم است؛

« ادْعُونِى أَسْتَجِبْ لَکُمْ »(1)  من را صدا بزن، من با صدا زدن تو جواب تو را مى‏دهم.

بیایى پشت در بایستى و زنگ نزنى که کسى در را باز نمى‏کند. تشنه‏اى، اما اگر نگویى آب مى‏خواهم، آب نمى‏آورند، گرسنه اگر نگوید نان، کسى به او نان نمى‏دهد.

  ترک گناه با اعضا و جوارح

 سومین مرحله توبه: « ترکٌ بالجوارح » هر عضوى از اعضا دچار هر گناهى است، امشب از چاه گناه بیرون بیاور، بگو: من از تاریکى مى‏خواهم بروم، خسته شدم.(2)
 
 عزم برنگشتن به گناه

 چهارمین بخش آن هم این است که به خدا بگویى: از امشب تا سال دیگر، دیگر من به گناه برنمى‏گردم « إضمار أن لایعود ».(3)

توبه نصوح توبه‏اى است که در آن رجوع به گناه نباشد. و توبه‏کننده از گناه مانند کسى است که گناه نکرده باشد. و آن کس که اصرار بر گناه دارد و استغفار مى‏کند خود را استهزاء و مسخره مى‏کند.

 و با این حالت شیطان او را مسخره مى‏کند. و به تحقیق شخص وقتى بگوید: اى خدا من از تو طلب آمرزش مى‏کنم و بازگشت به سوى تو مى‏نمایم پس به گناه عود کند و برگردد و باز چنین بگوید تا چهار مرتبه، در مرتبه چهارم از دروغگویان نوشته شود.
 
داستانى درباره گرگ گرسنه
 یکى از علماى جامع و کامل و عارف و فیلسوف که همه شما او را مى‏شناسید ، ایشان مى‏فرمودند: براى دیدن یکى از اقوام به شهرمان در یک منطقه سردسیر کشاورزى رفتم.

 وقتى وارد خانه‏اش شدم، گفت: آقا! اول یک مسأله شرعى دارم، این را جواب بدهید.

 گفتم: بفرمایید، گفت: امسال تا زانوى ما در این منطقه برف آمده است، پنج و نیم، شش صبح تازه هوا روشن شده بود، من آمدم بیل و پارو برداشتم که به باغ بیایم داخل آلاچیق دیدم یک گرگ قوى آمده و زیر آلاچیق خوابیده، من و بیل و پاروى من را که دید، اصلاً عکس العمل نشان نداد، نترسید، ولى من ترسیدم جلو بروم، خیلى گرگ قویى بود.

 فکر کردم بیابان پر برف است، چیزى گیرش نیامده است، به اینجا پناه آورده. برگشتم و مقدارى نان و گوشت شب مانده بود، مقدارى شیر، این‏ها را داخل سینى گذاشتم و راه افتادم، گفتم: نزدیکش که شدم، اگر قیافه عصبى گرفت، سینى را مى‏اندازم و فرار مى‏کنم. اگر عکس العملى نشان نداد، جلو مى‏روم.

 دیدن گرگ مادر و پذیرایى از او

 کنار باغ هم آغل گوسفندهایم بود ، جلو آمدم ، دیدم نه ، عکس العملى نشان نمى‏دهد ، زنده هم هست ، نمرده ، نزدیک او رسیدم ، دیدم مقدارى شکمش را بلند کرد و زیر شکمش چهار پنج تا بچه گرگ است که تازه آنها را زاییده بود.

هیچ چیزى گیرش نیامده بود، گرسنه، بچه‏ها یک مرتبه شروع به ناله کردن کردند، و حالت چشم این گرگ برگشت، مثل این که مى‏خواست با چشمش به من بگوید: دستت درد نکند، ما بیچاره بودیم، من تازه زاییدم، بچه‏هایم گرسنه هستند.

سینى را گذاشتم. گرگ لقمه لقمه برداشت و اول در دهان بچه‏هایش گذاشت، مادر است.
 
میزان محبت خدا بر بندگان

خدا فرمود: محبت کل مادرهاى عالم را از انسان و جن و حیوان را جمع کنند، یک ذره محبت من را نشان نمى‏دهد. من محبتم به بندگانم اگر صد باشد، یکى‏اش را در کل عالم پخش کردم، نود و نه تاى آن را گذاشتم که قیامت خرج آنها کنم.(4)

ما با دلگرمى امشب پیش تو آمدیم، خیلى هم دلمان گرم است، هیچ ناراحتى‏اى نداریم.

گرگ هم غذا را خورد و بهار شد، گرگ همانجا ماند و نرفت، کجا برود؟ نمک خورده اینجا بود، محبت و احسان دیده، کجا برود؟

حمیدى در جمع بین صحیحین گفته است: «اسیرانى را نزد پیامبر آوردند ناگاه زنى از میان ایشان دوان دوان در پى کودکى برآمد. طفل خویش را در میان اسیران یافت، به سینه گرفت و شیر داد.

  پیامبر فرمود: آیا گمان دارید این زن فرزند خود را در آتش بیفکند؟ یاران پیامبر پاسخ گفتند: نه به خدا سوگند. پیامبر فرمود: خداوند نسبت به بندگانش مهربانتر از این زن به فرزندش است.»

 در همان کتاب از رسول خدا روایت شده که خداوند صد رحمت دارد که یکى از آنها را نازل فرموده و به آن رحمت میان جن و انسان و درندگان و حشرات، دوستى و مهر افکند که به واسطه آن با هم انس مى‏گیرند

و ددان توله‏هاى خود را پاس مى‏دارند. نود و نه رحمت باقیمانده ذخیره‏اى است که پروردگار به وسیله آن در قیامت بندگان خود را با آن مورد ترحم قرار مى‏دهد.»

درخت‏ها شکوفه کردند و بچه گرگها هم بزرگ شدند و روزها با همدیگر بازى مى‏کردند، کم کم دیدم مادرشان دیگر غذا قبول نمى‏کند، پشت یک درخت مخفى شدم، دیدم از دیوار کوتاه آخر باغ بیرون مى‏رود و عصر برمى‏گردد و غذا مى‏آورد،
 
دریدن گوسفند صاحبخانه توسط بچه گرگها

 یک روز صبح گرگ رفت، این سه چهار تا بچه گرگ با همدیگر رفتند داخل آغل و یک بره را خفه کردند و داخل آلاچیق کشیدند و شروع به خوردن کردند.

گفتم: عیبى ندارد، عصر بود، دیدم سر و صدا بلند شد، از اتاقم بیرون آمدم، دیدم گرگ برگشته بود، چشمش به این بره من افتاده که بچه‏هاى او کشته بودند، دیدم این بچه‏ها را مى‏گرفت و چهار پنج بار به زمین مى‏کوبید؛ که بى‏مروت‏ها! آخر چهار ماه است به ما محبت کرده، بره او را چرا پاره کردید؟ ما که پنجاه سال است نان خدا را مى‏خوریم و کفران مى‏کنیم.

گرگ، بچه‏ها را زد و بعد هم هر چهار پنج تا را غروب جلو انداخت و برد، پشت دیوار انداخت و خودش روى دیوار نشست و به من نگاه کرد و چشمش پر از اشک شد که من شرمنده و خجالت زده هستم.

 حالا سؤال شرعى من این است که گرگ رفت و دیگر نیامد، چهار پنج روز بعد آمد، دیدم یک بره کوچک آورده است، از آن طرف دیوار به این طرف دیوار انداخت و خودش هم روى دیوار نشست که من به جاى آن بره‏اى که بچه‏هایم خوردند، این را براى تو آوردم. نمى‏دانم هم از چه گله‏اى گرفته و آورده، آیا این بره حلال است یا نه؟

 انسان عاقل و فهمیده! کسى که خدا براى تو پیغمبر و على و حسین علیهم‏السلام را فرستاده است! خانم‏هایى که برایتان فاطمه علیهاالسلام را فرستاد! چه چیزى بیاوریم که تلافى گناهان گذشته خودمان را بکنیم؟

باز معرفت گرگ که رفت و یک بره پیدا کرد و آورد، ما برایت چه بیاوریم؟ ما همان حرف امام على علیه‏السلام را مى‏زنیم:

« ارحم من رأسُ ماله الرجاء و سلاحهُ البکاء » ما غیر از گریه سرمایه‏اى نداریم.

منابع:
1 ـ غافر (40) : 60؛ «مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم.»
2 ـ جامع الأخبار: 145، الفصل السابع و المائة فی الزنا؛ «قَالَ النَّبِیُّ صلى‏الله‏علیه‏و‏آله لِکُلِّ عُضْوٍ مِنِ ابْنِ آدَمَ حَظٌّ مِنَ الزِّنَاءِ الْعَیْنُ زِنَاهُ النَّظَرُ وَ اللِّسَانُ زِنَاهُ الْکَلاَمُ وَ الاْءُذُنَانِ زِنَاهُ السَّمْعُ وَ الْیَدَانِ زِنَاهُمَا الْبَطْشُ وَ الرِّجْلاَنِ زِنَاهُمَا الْمَشْیُ وَ الْفَرْجُ یُصَدِّقُ ذَلِکَ کُلَّهُ وَ یُکَذِّبُه.»
3 ـ إرشاد القلوب: 1/45، الباب الحادی عشر فی التوبة و شروطها؛ «وَ قَالَ رَسُولُ االلَّهِ صلى‏الله‏علیه‏و‏آله ایُّهَا النَّاسُ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَصُوحاً قَبْلَ أَنْ تَمُوتُوا وَ بَادِرُوا بِالاْءَعْمَالِ الصَّالِحَةِ قَبْلَ أَنْ تُشْغَلُوا وَ أَصْلِحُوا بَیْنَکُمْ وَ بَیْنَ رَبِّکُمْ تَسْعَدُوا وَ أَکْثِرُوا مِنَ الصَّدَقَةِ تُرْزَقُوا وَ أْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ تَحَصَّنُوا وَ انْهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ تَنْتَصِرُوا یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَکْیَسَکُمْ أَکْثَرُکُمْ لِلْمَوْتِ ذِکْراً وَ إِنَّ أَحْزَمَکُمْ أَحْسَنُکُمُ اسْتِعْدَاداً لَهُ وَ إِنَّ مِنْ عَلاَمَاتِ الْعَقْلِ التَّجَافِیَ عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الاْءِنَابَةَ إِلَى دَارِ الْخُلُودِ وَ التَّزَوُّدَ لِسُکْنَى الْقُبُورِ وَ التَّأَهُّبَ لِیَوْمِ النُّشُورِ
وَ کَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلى‏الله‏علیه‏و‏آله یَقُولُ فِی دُعَائِهِ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی کُلَّ ذَنْبٍ عَلَیَّ إِنَّکَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ.»
4 ـ نهج الحق و کشف الصدق: 375، إیضاح خرافة الجبر؛ «وَ رَوَى الْحُمَیْدِیُّ فِی الْجَمْعِ بَیْنَ الصَّحِیحَیْنِ قَالَ قَدِمَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صلى‏الله‏علیه‏و‏آله سَبْیٌ فَإِذَا امْرَأَةٌ مِنَ السَّبْیِ تَسْعَى إِذْ وَجَدَتْ صَبِیّاً فِی السَّبْیِ فَأَخَذَتْهُ فَأَلْزَقَتْهُ بِبَطْنِهَا فَأَرْضَعَتْهُ فَقَالَ رَسُولُ االلَّهِ صلى‏الله‏علیه‏و‏آله ا تَرَوْنَ هَذِهِ الْمَرْأَةَ طَارِحَةً وَلَدَهَا فِی النَّارِ قُلْنَا لاَ وَ اللَّهِ قَالَ اللَّهُ أَرْحَمُ بِعِبَادِهِ مِنْ هَذِهِ الْمَرْأَةِ بِوَلَدِهَا وَ فِیهِ أَنَّ النَّبِیَّ صلى‏الله‏علیه‏و‏آله قَالَ إِنَّ لِلَّهِ مِائَةَ رَحْمَةٍ أَنْزَلَ مِنْهَا رَحْمَةً وَاحِدَةً بَیْنَ الاْءِنْسِ وَ الْجِنِّ وَ الْبَهَائِمِ وَ الْهَوَامِّ فِیهَا یَتَعَاطَفُونَ وَ بِهَا یَتَرَاحَمُونَ وَ بِهَا یَعْطِفُ الْوَحْشُ عَلَى وَلَدِهَا فَأَخَّرَ اللَّهُ تِسْعاً وَ تِسْعِینَ رَحْمَةً یَرْحَمُ بِهَا عِبَادَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ./منبع: تبیان