أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

تاریخچه اعدام در آمریکا

 
 
"چرخ خردکننده " زجرآورترین مجازات اعدام در آمریکا 
 

خبرگزاری فارس: از ابتدای تاسیس آمریکا روش‌های متعددی برای اعدام محکومان در این کشور استفاده شده است که از میان آنها می‌توان به " چرخ خردکننده "، " زنده سوزاندن "، "له کردن با سنگ " و "چوبه‌دار " اشاره کرد. 

 

 
 

به گزارش فارس، اگر چه نفس وجود اعدام برای احقاق حق مظلوم امری مذموم نیست اما نوع اعمال این حکم و افرادی که شامل آن می‌شوند از مواردی بوده که همیشه در آمریکا محل بحث اقلیت رنگین پوست آن بوده است.  


خبرگزاری فارس در نظر دارد روش‌های اعدام در آمریکا را که بعضا به دلیل اتهام‌های واهی با غیرانسانی‌ترین روشها صورت می‌گرفته در سلسله گزارش‌هایی با نام اعدام در آمریکا منتشر کند تا مشخص شود در کشور مدعی اول دفاع از حقوق‌بشر چه اتفاقی در جریان بوده و هست.

از ابتدای تاسیس آمریکا روش‌های متعددی برای اعدام محکومان در این کشور استفاده شده است که از میان آنها می‌توان به " چرخ خرد کننده "، "زنده زنده سوزاندن "، "له کردن با سنگ " و "چوبه‌دار " را نام برد.

در حال حاضر 4 روش برای اعدام در آمریکا وجود دارد که عبارت است از اعدام با استفاده از صندلی الکتریکی، جوخه اعدام، تزریق سم، حلق‎آویز کردن.


*** "چرخ خردکننده ":

یکی از روش‌های شکنجه و اعدام در قرون وسطی که تا اوایل قرن 19 ادامه داشته است اعدام به وسیله "چرخ خرد کننده " بوده است. این نوع اعدام علاوه بر آمریکا در بخش‌هایی از اروپا مانند فرانسه و آلمان هم استفاده می‌شده است. این روش یکی از زجرآورترین روش‌های اعدام است که به تدریج و با درد زیاد باعث مرگ محکومان می‌شده است.


***روش اعدام:

چرخ خردکننده شامل یک چرخ بزرگ چوبی می‌شود که محکوم به آن بسته می‌شد و مامور اعدام با استفاده از گرز، چماق یا پتک‌ آهنی یا چوبی ضرباتی را به بدن محکوم در محل‌هایی از بدن او که بین پره‌های چرخ قرار داشت وارد می کرده است. پره‌های چرخ و فاصله بین آنها باعث می‌شد تا ضربه‌های وارده توسط مامور اعدام استخوان‌های محکوم را به طور کامل خرد کند.
در برخی موارد به‌جای چرخ از صلیب‌هایی استفاده می‌شد که با میخ‌های آهنی به این صلیب بسته می‌شدند و با میله‌های آهنی یا چوبی به آنها ضربه وارد می‌شد.


*** نحوه مرگ فرد محکوم به اعدام:

بعد از اینکه استخوان‌های محکوم با ضربات پتک شکسته شد او به ارتفاعی برده می‌شد تا در حالی که محکوم هنوز زنده است پرنده‌ها از گوشت او تغذیه کنند. برخی از این محکومان دو تا سه روز طول می‌کشید تا بر اثر جراحات جان دهند.
این روش برای اعدام و مجازات 11 برده که در "لوئیزیانا " علیه ارباب خود قیام کرده بودند در بین سالهای 1730 تا 1754 اجرا شد.

آقاى هاشمى رفسنجانی اظهاراتش را اصلاح کند

 

 خبرگزاری فارس: معاون سیاسى شوراى سیاست‏گذارى ائمه جمعه‏ در یادداشتی نوشته است:   

 

 

 

 

  

 

 

طى کمتر از ده روز به نظر مى‏رسد رفتار غیرانتظار از آقاى هاشمى، فراوانى بیشترى پیدا کرده که اگر صحت داشته باشد باید جبران شود. به گزارش خبرگزاری فارس، منصور غفورى معاون سیاسى شوراى سیاست‏گذارى ائمه جمعه‏ در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی پرداخته است.  

 

متن این یادداشت به شرح ذیل است:  

 

شخص آیت الله هاشمى رفسنجانى ناشناخته نیست و از ابتداى انقلاب اسلامى تاکنون مسؤولیت‏هاى مهمى داشته و دارد و انتظار از ایشان به دلیل جایگاه حقوقى و نیز حقیقى‏اش با دیگران قابل مقایسه نیست، اما طى کمتر از ده روز به نظر مى‏رسد رفتار غیرانتظار از ایشان، فراوانى بیشترى پیدا کرده است و از باب اطلاع و رفع هرگونه ابهام یادآورى مى‏شود که بر مبناى مطالبى که از سخنرانى ایشان در اجلاسیه اخیر خبرگان نقل نموده‏اند، گفتار ایشان "تهدیدنما و مأیوس‏کننده و باب میل خارجى‏ها " تلقى شد که دشمنان نظام اسلامى آن را دستمایه سؤال از رئیس‏جمهور محترم قرار دادند و هم‏چنین در دیدار خانواده‏هاى بعضى از زندانیان که همدردى با آنان کارى پسندیده و مستحسن است نقل شده که "احکام ظالمانه صادر شده " که در این دو مورد چون اصل کلام در سایت ایشان نیامده به دیده تردید مى‏نگریم اما تکذیب این دو مطلب انتظار بحق و بجایى مى‏باشد که هنوز صورت نگرفته است و اگر صحت داشته باشد باید جبران شود  

 

 

و اما نقل مطالبى از رؤیاى ایشان و مکالمه در آن حال با حضرت امام امت که مستمسکى براى پوشش دادن آن توسط برخی نشریات و... شد، واقعاً جاى تعجب دارد، شخصیتى که نرم‏افزار بیش از هشتاد جلد کتاب خود را در اختیار جامعه گذاشته و هیچ نشانه‏اى از خواب دیدن در آن وجود ندارد چگونه زمینه سوءاستفاده را آماده مى‏کند و اما آخرین بیانى که انگیزه اصلى این تذکار شد، گفته ایشان در صفحه سوم یکی از روزنامه های مورخ سوم مهرماه پیرامون وقف نمودن اموال دانشگاه آزاد است که گفته "... فکر نمى‏کنیم کسى بتواند آن را به هم بزند و اگر کسى توانست این کار را انجام دهد از خداوند قوى‏تر است و از او پس مى‏گیرد. 

 

 " معلوم نیست بیان ایشان در حمایت از فتواى رهبرى معظم انقلاب که به استناد آن وقف نموده‏اند بوده، که اگر این‏گونه باشد جاى تردید نیست که همگان مطیع بوده و خواهند بود. و اما طى اطلاعاتى که رسیده، مأموریت رئیس محترم قوه قضائیه در بررسى حقوقى و فقهى وقف دانشگاه آزاد نهایى شده و گزارش کارشناسی تقدیم رهبرى معظم انقلاب خواهد شد و معظم‏له به یقین تصمیم خواهند گرفت و این تصمیم به لحاظ قانونى و فقهى اجرایى خواهد شد و به یقین اولین کسى که اطاعت‏پذیرى خود را به رخ دشمنان مى‏کشد، رئیس هیأت امناى دانشگاه آزاد است که چندى قبل فرموده‏اند "هر جایى که اختلاف نظرى بوده بیان کرده‏ام و مأمور به اطاعت هستم. 

 

 " و این کلام حق بوده و هست و یکى از مصادیق آن هم مى‏تواند تغییر فتوا و نظر رهبرى معظم انقلاب در مورد وقف دانشگاه آزاد باشد و نیازى به قوى‏تر از خدا بودن ندارد که مثل این حقیر را به تردید انداخته و غیره‏منتظره بدانم. بلکه مجرى احکام خدا بودن کافى است تا به آسانى، تصمیم اخذ شده را عملیاتى کرده و الگوى اطاعت از اختیارات مطلقه را ثبت تاریخ نماید.