أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

الهام:نامه هاشمی رفسنجانی قبل از انتخابات به رهبری تهدیدآمیز بود


ایرنا: عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: نامه هاشمی رفسنجانی قبل از انتخابات به رهبری تهدیدآمیز بود.غلامحسین الهام عضو حقوقدان شورای نگهبان که سه‌شنبه شب در حوزه علمیه المهدی سخنرانی می‌کرد، به مسایل مختلفی اشاره داشت که مهم ترین محور اظهارت وی را در ادامه می خوانید

 

*    پیام انتخابات دهم احیای عدالت،‌ معیارها و انتفاضه    عدالت بود که همگی آنها معیارهای امام(ره) بوده است
 

 


 *  
در کودتای نوژه در حسینیه جماران پیرمردی با همه وجود فریاد زد که "توطئه چپ و راست کوبنده‌اش روح‌الله است" اشاره و تاکید کرد: امام در آن موقع با عصبانیت فرمودند:

 

 

روح‌الله کیست روح‌الله شما هستید!!!


*
کسی که پشتوانه مردم را ندارد و می‌خواهد خود را تحمیل کند،دیکتاتور است نه آن کسی که رای اکثریت را به خود اختصاص داده است.


*
در انتخابات سال 58 مجلس خبرگان رهبری،نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با رای قاطعی انتخاب شدند و دولت موقت با سفارت آمریکا متحد شد که مجلس خبرگان را منحل کند و دلیل اصلی آن هم این بود که قانون اساسی به سمت اسلامیت رفته و مسائل ولی فقیه و بنیاد اسلامی در آن مطرح شده است که امام(ره) جلوی این اقدام را گرفتند. امام در این رابطه در تاریخ 25 اردیبهشت سال 63 در نامه ای نوشتند:

 "افرادی که نظریه شورای نگهبان در ابطال و تایید بعضی حوزه‌ها موافق میلشان نبوده است دست به شایعه افکنی زده و اعضای محترم شورای نگهبان را که حافظ منافع اسلام و مسلمین هستند تضعیف و خدایی ناکرده توهین می‌نمایند."

*
حبیب الله عسگر اولادی در سال 62 در کابینه میرحسین موسوی حضور داشت. آقای عسگر اولادی با میرحسین موسوی اختلاف نظر داشتند و همین امر باعث شد به ‌رغم اینکه امام ایشان را خیلی دوست داشتند استعفا دهند و معتقد بودند مصلحت هم همین است که زمانی که ناهماهنگ با دولت هستید کنار بکشید و در جای دیگری خدمت کنید
.

*
مبدا دیکتاتوری سال 76 بعد از اتمام دو دوره ریاست‌جمهوری هاشمی بود. بعد از پایان دو دوره ریاست‌جمهوری آقای هاشمی عده‌ای از جمله مهاجرانی که امروز عضو کانون فکری فتنه در لندن است، اعلام کرد که هاشمی استوانه و شخصیت بی‌نظیر انقلاب است و قصد داشتند وی را رییس‌جمهور مادام‌العمر کنند و گفتند که قانون اساسی را تغییر دهید تا هاشمی بماند
.

*
همان کسی که ‌فرمود هیچ کس برای من هاشمی نمی‌شود راه عبور از قانون را بست و اجازه نداد کسی برخلاف قانون عمل کند
.

*
نامه هاشمی رفسنجانی قبل از انتخابات به رهبری تهدیدآمیز بود و اعلام کرد که مشکلاتی به وجود خواهد آمد و تعبیر آن این است که یک فرد را حذف کنید و یا اینکه انتخابات را متوقف کنید چون در نظرسنجی‌هایشان حدس می‌زدند که در انتخابات پیروز می‌شوند
.

*
چرا بعضی خواص این حقایق را نمی‌بیند یا کتمان می‌کنند؟ انتخابات نهم و دهم ریاست‌ جمهوری غلبه‌ مردم در برابر قلدری‌های نرم و پنهان و حمایت کردن‌های خارج بود که در برابر امپراطوری ضدعدالت پیروز شدند و انتفاضه انتخابات از مسیر درست و قانونمند صورت گرفت چرا که در خیابان نریختند و از مسیر درست آمدند و تصمیم گرفتند
.

*
حضرت علی نفاق را اینگونه تعریف کرده‌اند که در برابر هر حقی باطلی تدارک می‌بینند، در برابر هر دلیل قطعی شبهه ایجاد می‌کنند، برای هر زنده‌ای قاتلی پیدا می‌کنند، مانند دانشجویی که شایعه کردند که در جریانات اخیر کشته شده درصورتی که زنده بود. در روز عاشورا زمانی که به خیابان‌ها ریختند و در برابر مردم رسوا شدند آمدند و بیانیه صادر کردند که ما دولت را قبول داریم اما بر کفایت آن مجلس باید نظارت کند.

*
آنان که حکمیت را می‌خواهند داوری کنند، قلبشان بیمار است و ظاهرشان آراسته و در بیراهه حرکت می‌کنند، وصفشان دارو، گفتارشان درمان ولی کردارشان درد بی‌درمان است.

 هوشیاری بازدارنده است و توصل به حق می‌تواند ما را نجات دهد و معیار آن نیز رهبری است و اگر در این مسیر حرکت کنیم به اشتباه نخواهیم رفت.

به نقل از:  http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=102662 

 

 

میرحسین موسوی - نامه هاشمی رفسنجانی - دیکتاتور - شورای نگهبان - غلامحسین الهام میرحسین موسوی - نامه هاشمی رفسنجانی - دیکتاتور - شورای نگهبان - غلامحسین الهام میرحسین موسوی - نامه هاشمی رفسنجانی - دیکتاتور - شورای نگهبان - غلامحسین الهام میرحسین موسوی - نامه هاشمی رفسنجانی - دیکتاتور - شورای نگهبان - غلامحسین الهام

میرحسین موسوی - نامه هاشمی رفسنجانی - دیکتاتور - شورای نگهبان - غلامحسین الهام

منتجب‌نیا: 30ملیون نفر هستند که نسبت به وضعیت موجود اعتراض دارند

 

 

                         منتجب‌نیا: اجتماع بزرگان و عقلا راه‌حل مشکلات است 

راه‌کارهای برون رفت از وضعیت فعلی در گفتگو با منتجب‌نیا؛ 

سایت فردا گفتگویی را با حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی و از اعضای سابق مجمع روحانیون مبارز تهران در دفترش در مسجد امام‌صادق(ع) در خیابان صادقیه انجام داده و از او درباره راهکارهایش برای حرکت به سمت آرامش و وحدت پرسیده است. گزیده ای از این گفتگو را در ادامه می خوانیم :

 فردا: با حوادث بعد از انتخابات ،اختلاف نظرهای بسیار زیادی در مورد وجود بحران در جامعه وجود دارد ،گروهی اعتقاد دارند که شرایط مطلوب است حرف زدن از بحران کار فتنه گران است وعده دیگری هم اعتقاد دارند که جامعه در یک شرایط کاملا ناپایدار قرار دارد، به نظر شما شرایط فعلی چگونه است؟ 


منتجب‌نیا:
متاسفانه وجود بحران، یک واقعیت است و اینکه این افراد معترض تعدادشان کم است، نشان دهنده نفی بحران در جامعه نیست!!!!.(1) 


 حاکمیت باید قبول کند با وجود گذشت بیش از هفت ماه از انتخابات مجموعه ای از افراد منتقد نتایج و نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض دارند. ابهاماتی که در ذهن این افراد در مورد حوادث بعد از انتخابات وجود داشت(2)، با بروز حوادث ناگواری چون پرونده بازداشتگاه کهریزک و برخود های خودسرانه نیروهای امنیتی با معترضین(3)، ابهامات تسری پیدا کرده است.براساس نتایج وزارت کشور این افراد بیش از چهار ده ملیون نفرهستند (4). البته من این آمار را بیش از این می دانم (5). این تعداد با نوجوانان زیر 18 سال که از دادن حق رای محروم هستند و می‌دانیم که اکثریت آنان طرفدار اصلاح‌طلبان هستند و همچنین گروهی که به عنوان تحریم در انتخابات شرکت نکردند و قاعدتاً نگاه نزدیک‌تری به ما دارند تا اصولگرایان. با محاسبه من جمعیتی بالغ بر 30 ملیون نفر هستند که نسبت به وضعیت موجود اعتراض دارند(6). نمی توان این افراد را نادیده گرفت وسردرلای برف فرو برد (7).

 برای حل این مشکل باید پذیرفت که در کشور بحران وجود دارد وبرای حل آن باید به دنبال راه حل بود.

به نظر من ابتدایی ترین کار ممکن برای حل این بحران؛ کنار زدن نیروهای افراطی و تندرو است که به اسم دفاع از حکومت به صورت خودسر عمل می کنند. اگر این افراد حذف شوند عقلای قوم(8)، بهترمی توانند در یک فضای آرام به راه حل مشترک برسند. متاسفانه کسانی که خود را به عنوان تصمییم گیرنده نشان می دهند، مشخص است به دنبال حل مشکل نیستند واقدامات افراطی خود، دامنه این بحران را زیاد کردند در حالی که این مسولان باید بپذیرند که روش آنها غلط و برای کشور خطرناک است.(9) 


فردا: به
نظر شما چرا این بحران به وجود آمد؟ گروهی اعتقاد دارند آنچه باعث به وجود آمدن این بحران شد ادعای آقای موسوی در مورد تقلب در انتخابات بود که در این زمینه با اردوکشی های خیابانی باعث وجود بحران شد وگروه دیگری اعتقاد دارند برخورد بد حاکمیت با معترضین به نتایج انتخابات، فضا را تشدید کرد. به نظر شما ریشه این موضوع در کجا است؟ 


منتجب‌نیا: هرچند حرفها ومدارک حقوقی زیادی (10)در مورد انتخابات در دست دارم ولی به هیچ
عنوان صلاح نمی دانم وارد کالبد شکافی انتخابات شوم و صحبت در مورد انتخابات شرایط خاص دیگری را می طلبد. ولی به اعتقاد من اولین نطفه این فتنه زمانی آغاز شد که یکی از نامزهای محترم در مناظره تلویزیونی نسبت به سران واقعی انقلاب (11) بدترین توهین وجسارت ها را مطرح کرد. از همان زمان استارت این بحران زده شد و بعد ازآن با مدیریت ضعیف ومغرضانه در انتخابات وحوادث بعد از آن دامنه این بحران تشدید شد(12). کشور باید امنیت و آرامش داشته باشد. هنرمسولان باید این باشد که بین 40 میلیونی که در انتخابات شرکت کردند،وحدت برقرار کنند.   

متاسفانه مناظرهایی که در حال حاضراز تلویزیون پخش می شود بدون هدف است و راه حل بحران فعلی نیست .(13)
فردا: به
نظرشما در انتخابات ریاست جمهوری واقعا به رای مردم خیانت شد؟
منتجب‌نیا: شما دارید بحث را به موضوعاتی می برید که سران نظام، تحلیل این موضوع را
انحرافی وغیر قانونی می دانند. خیلی از کسانی که در حال حاضربازداشت هستند، به خاطر طرح این موضوع در رندان هستند ولی با این وجود شما از من توقع دارید که با ریشه یابی این موضوع مرتکب جرم شوم. تاکید می کنم موضوع ریشه ای و عمیق است و راه حل آن عذر خواهی چند نفر نیست که به مردم بگویند اشتباه کردیم و انتخابات درست برگزارشده است.  

 

بلکه این موضوع .یک پدیده اجتماعی است که ارزیابی آن شرایط دیگری می طلبد. از دید اصلاح طلبان کاملا مشخص است که چه کسانی مقصر اصلی در این انتخابات هستند ولی آنچه در شرایط فعلی مهم است اینکه به دنبال راهکار برای این بحران باشیم. باید تلاش کرد که به بحرانها دامن زده نشود و عقلا میدان دار باشند. تمام اصلاح طلب ها کاملا آماده کمک برای حل بحران هستند. (14) 


فردا: فرض کنید  شما در جلسه مسولان و عقلای کشورحاضر هستید بسته پیشنهادی شما برای حل این موضوع چیست؟  
منتجب‌نیا: هروقت چنین تصمیم گرفته شود واز من برای حضور در این جلسه دعوت شود بسته
پیشنهادی خود را در آنجا مطرح می‌کنم(۱۵)


فردا: فرضکنید که هم‌اکنون شما آماده سخنرانی برای این جلسه هستید. بالاخره شما به عنوان یک چهره‌ سیاسی دارای تحلیل از فضای کشور هستید و اخبار و اطلاعت به اندازه کافی به دست شما می‌رسد. بالاخره باید راهکار مشخصی برای این مسئله داشته باشید. 

منتجب‌نیا:هر وقت جلسه تشکیل شد، خدمت بزرگان عرض خواهم کرد(۱۵) 


  منتجب‌نیا: شما نگران نباشید. هر وقت چنین جلسه‌ای تشکیل شد، بزرگان خود به خوبی می‌دانند که چه تصمیمی بگیرند و چگونه مشکلات را برطرف کنند(۱۵)  


 

متن کامل را در اینجا بخوانید: http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=101579  

  پاورقی:  

 

1- مثل همان آتشفشانهای که آقای رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه آنرا پیش بینی کردند. بحران!!!!!  

2- جالبه، جای مدعی و منکر عوض شده!!! 

 3- حوادث ناگوار!!!!! احتمالا منظورشان اغتشاش و آشوب و به آتش کشاندن مسجد و زیر پا گزاردن آرزشها،عاشورا،امام، رهبری و.... است. 

 4- ان شاء الله این آمار را بدرستی ذکر میکنند...نه؟؟! 

 5 - وای ،‌ بهتره حرفمون رو پس بگیریم بابا...جون منتجب تخفیف مخفیفی نمی دی بمون 

 6- یا حضرت عباس!!! نه مثل اینکه ایشون خودش یه پا آماره!!! از کجا در میارن این آمارو خدا می دونه! احتمالا با همین جور آمار گرفتن ها بود که شب قبل از رای گیری خودشونو برنده انتخابات معرفی کردن ...نه؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

 7- خدایی،انصافا،بالاغیرتن کی سرشو لای برف کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 

 8- مفهوم عقلا رو هم فهمیدیم! 

 9- جالبه،به نحوه چینش و بیان جملات ایشون دقت کنید! " توی کشور بحران وجود داره،برای حل اون باید عناصر تندرو کنار زده شده و حذف شوند...عناصری که جزء عقلا هم نیستن واتفاقا جزء مسئولین کشور هم هستن!!!! (قضاوت با خودتون) 

 10-احتمالا این مدارک زیاد همون مدارکیه که آقای کروبی بابت ادعای تجاوز به برخی زندانی ها ارائه کردن!!  

11- کلمه "سران" جمع است ..یعنی چند نفر،خوب پس آقای خاتمی، کروبی، رضایی،پسرهای جناب هاشمی و...همگی جزء سران نظام اند!!!!( همین تلقی غلط ایشون و همفکرانشون از اصل و فرع باعث بروز این انحرافات میشه!!!) 

 12-هیچی دیگه!!! پس کلا تمام این مشکلات فعلی (به قول ایشون "بحران") دست پخت سوء مدیریت مسئولینه!!!! و خود آقایون هم احتمالا یه عده مظلوم و بیگناه و غرات زده اند!!!!! 

 13- آره دیگه،به خاطر همین که هم خود ایشون و هم سایر هم پیاله ها جرات شرکت در این مناظرات رو ندارن...خدایی تصور کنید ایشون بیاد تو تلویزین و همین حرفا رو بزنه...( 30 میلیون معترض،وجود بحران،مناظره معروف،سران واقعی نظام و...) احتمالا بعد از اظهارات ایشون عده زیادی از مردم بعلت ابتلا به روده بر شدن از خنده کارشون به دوا و دکتر می کشه!!! 

 14- آره همشون آماده اند...با امتناع از حضور در تلویزیون و صحبت رودر رو با مردم!!!! 

 15- فکر کنم دیگه لازم نیست منتظر مناظره ایشون باشید...احتمالا تا چند ثانیه دیگه روده تون بریده می شه!!!(13)  

 

 

 

منتجب‌نیا -  حزب اعتماد ملی  - مناظره تلویزیونی - مجمع روحانیون مبارز تهران  -  اصلاح‌طلبان - حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام   منتجب‌نیا -  حزب اعتماد ملی  - مناظره تلویزیونی - مجمع روحانیون مبارز تهران  -  اصلاح‌طلبان - حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام   منتجب‌نیا -  حزب اعتماد ملی  - مناظره تلویزیونی - مجمع روحانیون مبارز تهران  -  اصلاح‌طلبان - حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام  - منتجب‌نیا -  حزب اعتماد ملی  - مناظره تلویزیونی - مجمع روحانیون مبارز تهران  -  اصلاح‌طلبان - حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام  - منتجب‌نیا -  حزب اعتماد ملی  - مناظره تلویزیونی - مجمع روحانیون مبارز تهران  -  اصلاح‌طلبان - حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام  -

  

فردا: صرف دور هم جمع شدن که مشکلات را حل نمی‌کند. بالاخره باید از سوی همین بزرگان راهکاری هم ارائه شود.  

رهبر معظم انقلاب:غفلت گاه همان نتایج خیانت را به همراه می‌آورد.

 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی: در عرصه سیاست غفلت و اقدامات غیرمتعمدانه نیز گاه همان نتایج خیانت را به همراه می‌آورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر فراوان از پیشنهاد رئیس و استادان دانشگاه تهران مبنی بر اهدای دکترای افتخاری به ایشان، افزودند:

ابراز محبت دانشگاهیان برای بنده افتخار است اما از پذیرش آن معذورم و اگر خداوند کریم کمک کند به همان میثاق طلبگی متعهد و پایبند خواهم بود..

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار صدها نفر از استادان، مسئولان «دانشکده‌ها و پردیسها» و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران، علم را تکیه‌گاه و مبنای واقعی پیشرفت و اقتدار ایران خواندند و تأکید کردند:

 

باید راه آغاز شده پیشرفت علمی را با همه توان و شتاب بیشتر ادامه داد.


رهبر انقلاب اسلامی در تبیین رسالت جمهوری اسلامی ایران در قبال جامعه بشری، با رد مطلق هرگونه تعرض و جهانگشایی حتی در ذهن و فکر، افزودند:

 اقتداری که به تأثیرگذاری و کمک به حل مشکلات جامعه بشری منجر شود با ابزار نظامی و قدرت تولید و فناوری بدست نمی‌آید بلکه متکی بر دو عامل است:

«علم و ایمان».

ایشان پیشرفتهای مهم علمی سه دهه اخیر را نتیجه «آزادی و آزادفکری» دانستند و خاطرنشان کردند: اگر رژیم طاغوت ادامه می‌یافت دستیابی به این پیشرفت‌ها حتی با گذشت زمان ممکن نبود چرا که در نظام‌های دیکتاتوری وابسته، و در زیر سلطه سیاست‌های بیگانه، پیشرفت علمی، امکان‌پذیر نیست.رهبر انقلاب اسلامی، در عین حال افزودند:

پیشرفت‌های مهم سه دهه اخیر، راضی کننده نیست و ما با قله‌های علمی جهان، فاصله زیادی داریم که طی کردن آن، تلاش مضاعف، پیگیر و خستگی ناپذیر نخبگان، دانشمندان، فرهیختگان و دانشجویان را می‌طلبد.
 


ایشان ، هدف نهایی اسلام و جمهوری اسلامی را از پیشرفت علمی،

 «سعادت ملت و جامعه بشری» و تحقق آرزوهای تاریخی بشر از جمله عدالت برشمردند و افزودند:

نگاه به علم باید نگاهی شریف، پاکیزه و معنوی‌گرا باشد اما اکنون، علم در خدمت بی‌عدالتی و قدرت‌های ظالم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در زمینه، پرورش فرهنگی دانشجویان را مسئله‌ای بسیار ظریف و نیازمند تدبر فراوان و برنامه‌ریزی صحیح در تدوین کتاب‌هاانتخاب استادان و برنامه‌های گوناگون دانشجویی دانستند.


ایشان دور کردن جامعه دانشگاهی از دین و معارف دینی را از گناهان بزرگ رژیم ستمشاهی برشمردند و افزودند: تعمیق معرفت دینی در روح و جان پاکیزه دانشجویان جوان، تضمین کننده بصیرت و سعادت جامعه و کشور است و مدیران و مسئولان دانشگاهی، متولیان اینگونه مسائل هستند.ایشان در بخش دیگری ازسخنانشان «سیاست و دانشگاه» پرداختند.ایشان با تکرار اعتقاد دیرینه خود مبنی بر ضرورت وجود روح و نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها افزودند:

 اگر دانشگاه به کلی از سیاست دور باشد خالی از شور و نشاط می‌شود و به محلی برای رشد میکروب‌های خطرناک فکری و رفتاری تبدیل خواهد شد اما معنای سیاسی شدن دانشگاه‌ها این نیست که مراکز علمی به محلی برای استفاده جریان‌ها و عناصر سیاسی تبدیل شوند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تأکید فراوان و مکرر قرآن مجید درباره غافل نشدن از «کید و مکر شیطان و شیطان صفتان» افزودند:

 نگاه و بنای بنده بر خوش بینی است و به همین علت معتقدم برخی مسائل و حوادث تلخ ماه‌های اخیر، بر اثر غفلت‌های بزرگ برخی اشخاص بوجود آمد و باید توجه داشت که در عرصه سیاست،

غفلت و اقدامات غیرمتعمدانه نیز گاه همان نتایج خیانت را به همراه می‌آورد.
گفتنی است در آغاز این دیدار دکتر دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران،دکتر علی صبوری دکترای تخصصی شیمی ،دکتر سعید رضا عاملی‌، دکترای جامعه شناسی ارتباطات ،دکتر محمدحسین امید دکترای مهندسی عمران و دکتر غلامعلی افروز دکترای روانشناسی ، مطالبی را بیان کردند. 

به نقل از : پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

افروغ:زندان جای تغییر نگرش نیست

 

گزیده ای مصاحبه خبرگزاری فارس با دکتر عماد افروغ:

فارس:آقای دکتر! آقایان حجاریان، شریعتی و عطریانفر در جریان صحبت‌هایی که پس از بازداشت مطرح کردند، یکی از عوامل شکل‌گیری حوادث و انحرافات برخی گروه‌ها در ایام پس از انتخابات 22 خرداد را به مبحث علوم انسانی ارتباط دادند. جنابعالی پیش از این با آقای حجاریان مباحثه و ارتباطاتی داشتید، این سخنان آقایان یاد شده را چطور ارزیابی می‌کنید؟ افروغ: من حجاریان را بهتر از شما می‌شناسم و حجاریان هم من رامی‌شناسد.

 این حرف‌هایی که حجاریان زد که به اصطلاح حرف‌های گذشته خود را نقد کرد، قبلا از بنده و امثال شنیده بود، یعنی در‌ سال‌هایی که در مرکز  

 

تحقیقات استراتژیک بود و یا بعد‌ها که در دوم خرداد، تا حدی میدان‌دار بودند ما این صحبت‌ها را می‌کردیم و مطالب و کتاب‌ها و مقالات‌ ما هم در این زمینه موجود هستند. 

 

 

ما در یک آوردگاه طبیعی به مصاف هم می‌رفتیم، آوردگاه طبیعی عرصه اجتماعی است، آنان فکر خودشان را مطرح می‌کردند و یک فکری هم با تاسی از اندیشه‌های متعالی حضرت امام خمینی(ره) به مصاف آنها می‌رفت و همین مصاف طبیعی بود که اصولگرایی را رقم زد.!!!

حالا بعضی‌ها طوری مطرح می‌کنند که پنداری اصولگرایی از آسمان افتاده‌ و این چالش‌ها و مصاف‌های روشنفکری هیچ نقشی در آن نداشته است که از آن خیالات واهی است، چون به همان میزان که اندیشه نقش داشته، نقش روشنفکران حقیقت‌گرا و اصولگرا هم برجسته است. ما این فضا را داشتیم و دستاورد آن را هم ‌دیدیم، یعنی تقدم اندیشه بر عمل. اصلاً انقلاب یک اندیشه بود که به عمل رسید، این مباحث هم به نتیجه رسید و خیلی راحت برخی از اندیشه‌های غربی و سکولار و لیبرال را کنار زد. شرایط تاریخی ما هم کمک کرد به این کنار زدن .

اما من سوالم این است که :

چرا آقای حجاریان در محیط طبیعی و محیط مصاف اندیشه، تفکراتش دگرگون نشد؟

اگر قرار است در واقع ما امتیازی بدهیم، باید در محیط طبیعی اتفاق می‌افتاد و نه در محیط مصنوعی، زندان جای تغییر نگرش نیست، اگر هم باشد مطلوب نیست.

جای نقد متفکرانی مثل‌ "هابرهاس "، "وبر " و امثال‌ذلک در دادگاه نیست.

وقتی در دادگاه این را به نقد کشیدی، نخبگان علمی قضاوت خوبی راجع به آن نخواهند داشت و چه بسا نتیجه عکس بدهد و گرایش ایجاد کند که من یقین دارم گرایش ایجاد می‌کند . 

.اینها اندیشه‌ورزی‌های متفاوت هستند و ما هم اگر بخواهیم حرف تازه بزنیم به این معنا نیست که اینها را محاکمه کنیم، بلکه به این معنا است که آنها را بفهمیم و آنها را نقد کنیم، اما فهم و نقد آنها شرایط طبیعی خاص خودش را می‌طلبد و جایش در دادگاه نیست.

 آیا به مدعیات آدمی که در عرصه مدنی دست از اندیشه‌های خود بر نمی‌دارد ولی در زندان از آنها دست می‌کشد، می‌توان بها داد؟!


سوال من این است که حتماً باید حجاریان بگوید تا مساله علوم انسانی مطرح شود؟، این چه وضعی است؟ من این را بیشتر یک داستان می‌دانم و حرف هم دارم، مگر حجاریان را به خاطر اندیشه‌‌اش گرفته‌اید که حالا به خاطر اندیشه‌اش باید محاکمه شود و بگوید که من اندیشه‌ام را پس گرفتم، این که پیام خوبی برای جمهوری اسلامی ندارد، فرد را به خاطر اندیشه‌اش نمی‌گیرند، این که تفتیش عقاید است، فرد را به خاطر عدم باورش به ولایت‌فقیه که نمی‌گیرند که حالا بگوید من طرفدار ولی‌فقیه شده‌ام، داریم چه کار می‌کنیم؟ فرد را در این مورد بخصوص به خاطر این می‌گیرند که ارتباطی با بیگانه داشته است و باید اینها را مطرح کنیم که در مورد حجاریان چنین بحثی نشد. حتی در مورد اعترافاتی که عطریانفر و ابطحی هم کردند، باید بگویم که بیشتر تحلیل کردند، یعنی، ما« یک جور دیگری فکر می‌کردیم و آمدیم اینجا یک طور دیگری شدیم

 من نگران این هستم که در لایه پنهانی،‌ گرایش به متفکرهای مورد اشاره حجاریان به صورت اغراق‌آمیز افزایش یابد و در لایه‌ رویی یک نفاقی رخ دهد و اجازه طرح این اندیشه‌ها داده نشود.

 یعنی یک ظاهر و باطنی ایجاد شود که در باطن انزجاری از ارزش‌های بلند انقلاب ایجاد شود و یک گرایشی به سمت این متفکرها رخ دهد، اما در ظاهر یک نفاق ایجاد شود.


به هر حال عظمت جمهوری اسلامی این نیست که حجاریان در دادگاه علیه "وبر " و "هابرماس " و... حرف بزند، عظمتش این است که در دانشگاه‌، مارکیست دو آتشه و باسواد تدریس کند و در کنار آن هم یک فردی آن را نقد کند که این دیدگاه شهید مطهری است. الان دانشگاه‌های ما این چنین هستند؟

فکر می‌کنم باید مراقب بود، من برخورد سیاسی نمی‌کنم و نمی‌گویم که حجاریان بازی کرد و به گونه‌ای پیام خودش را منتقل کرد که در چه وضعی است، اما باید هوشیار بود.

ممکن است حجاریان این ظرافت را به خرج داده باشد و به گونه‌ای به تصویر کشیده باشد که در جمهوری اسلامی چه می‌گذرد، نمی‌خواهم این قضاوت را راجع‌به ایشان بکنم، اما باید هوشیار باشیم که وزنی که به این اعتراف می‌دهیم برجسته نشود.


متن کامل:   http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8809021871

 

  

حجاریان - سعید حجاریان - شریعتی - عطریانفر - دکتر عماد افروغ - سکولار - لیبرال -حجاریان - سعید حجاریان - شریعتی - عطریانفر - دکتر عماد افروغ - سکولار - لیبرال -حجاریان - سعید حجاریان - شریعتی - عطریانفر - دکتر عماد افروغ - سکولار - لیبرال -حجاریان - سعید حجاریان - شریعتی - عطریانفر - دکتر عماد افروغ - سکولار - لیبرال -

حجه الاسلام اکرمی :باید با محارب طبق قانون برخورد کرد.

 

حکومت باید توده مردم را آگاه و مخالفان را هدایت و ارشاد کند، اما با محاربان باید طبق قانون برخورد کرد.

سید رضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و نماینده تهران در مجلس هشتم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت:

 پیشبرد امور مملکتی نیازمند ایمان و رهبری و برنامه است و اگر خود را پیرو رهبری و تابع قانون می‌دانیم، باید بر اساس فرامین رهبری و بر اساس نص قانون عمل کنیم. وی افزود: این روزها که در دهه فجر قرار داریم، باید با تدبیر و اندیشه دستاوردهای 31 ساله انقلاب اسلامی را پاس داریم و این دستاوردها را برای مردم تشریح کنیم و شکر نعمت‌های خدا را به جا آوریم و کمبودها را بررسی و مشکلات جامعه را بر طرف کنیم.


عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با رد دیدگاه کسانی که معتقدند آشوب طلبی و تنش آفرینی‌های برخی اشخاص مانع از پیشبرد امور کشور می‌شود، گفت:

قبول ندارم نظام سیاسی ما با سابقه و استحکامی که دارد، توسط معدودی آدم زمین گیر شود و از حرکت بازماند.

اکرمی افزود: در قرآن مجید بحث کافر، منافق، ظالم، مسرف و مترف مطرح شده و به ما دستور داده شده اگر توان داریم، آنها را هدایت و ارشاد و معاند را به مخالف و مخالف را به موافق تبدیل کنیم و لذا باید بر اساس قرآن همدیگر را تحمل کنیم.


وی اضافه کرد: آگاهی بخشی توده مردم وظیفه حاکمیت است و اگر مخالفان و معترضان شهروندان ما هستند، حتی اگر علیه مقدسات شعار دادند باید آنها را تحمل و هدایت کنیم!!!!!! و با افراد محارب هم باید طبق قانون و نه بر اساس اتهام و فرافکنی برخورد شود.(1)


"
بی تردید رسانه بیگانه به هیچ وجه ما را قبول ندارند و برخی عناصر را به آشوب و نا آرامی دعوت می‌کنند و در داخل نیز کسانی همینطور عمل می‌کنند اما ما نباید به آنها بها دهیم و نظام باید ضمن انجام وظیفه آگاه سازی و ارشاد توده مردم، اگر مانعی بر سر راه می‌بیند، طبق قانون آن را از سر راه بردارد. (1)
عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز و نماینده تهران در مجلس خاطر نشان کرد:

 بنده در انتخابات دهم شرکت کردم و به موسوی رای دادم اما بعدا در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور حضور یافتم و به عنوان موافق و مخالف به اعضای کابینه او رای دادم و در همان هفته دوم (2)بعد از انتخابات هم به صورت شفاف اغتشاشات را محکوم کردم.

به نقل از خبرگزاری فارس:  http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811141250

 

پی نوشت:

1-] . به قول معروف :ایشان یکی به در می زنه یکی به نعل. معلوم نیست موضع ایشان دقیقا چیست!آیا این همان مفهموم پرهیز از اظهارات دو پهلو و مبهم است،آیا این همان موضع شفاف و روشن است؟!!!!!!!!      قضاوت با شما[

2- هفته دوم(دوم)!!!!!!!!!!!!!!!!!