أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

منتجب‌نیا: 30ملیون نفر هستند که نسبت به وضعیت موجود اعتراض دارند

 

 

                         منتجب‌نیا: اجتماع بزرگان و عقلا راه‌حل مشکلات است 

راه‌کارهای برون رفت از وضعیت فعلی در گفتگو با منتجب‌نیا؛ 

سایت فردا گفتگویی را با حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی و از اعضای سابق مجمع روحانیون مبارز تهران در دفترش در مسجد امام‌صادق(ع) در خیابان صادقیه انجام داده و از او درباره راهکارهایش برای حرکت به سمت آرامش و وحدت پرسیده است. گزیده ای از این گفتگو را در ادامه می خوانیم :

 فردا: با حوادث بعد از انتخابات ،اختلاف نظرهای بسیار زیادی در مورد وجود بحران در جامعه وجود دارد ،گروهی اعتقاد دارند که شرایط مطلوب است حرف زدن از بحران کار فتنه گران است وعده دیگری هم اعتقاد دارند که جامعه در یک شرایط کاملا ناپایدار قرار دارد، به نظر شما شرایط فعلی چگونه است؟ 


منتجب‌نیا:
متاسفانه وجود بحران، یک واقعیت است و اینکه این افراد معترض تعدادشان کم است، نشان دهنده نفی بحران در جامعه نیست!!!!.(1) 


 حاکمیت باید قبول کند با وجود گذشت بیش از هفت ماه از انتخابات مجموعه ای از افراد منتقد نتایج و نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض دارند. ابهاماتی که در ذهن این افراد در مورد حوادث بعد از انتخابات وجود داشت(2)، با بروز حوادث ناگواری چون پرونده بازداشتگاه کهریزک و برخود های خودسرانه نیروهای امنیتی با معترضین(3)، ابهامات تسری پیدا کرده است.براساس نتایج وزارت کشور این افراد بیش از چهار ده ملیون نفرهستند (4). البته من این آمار را بیش از این می دانم (5). این تعداد با نوجوانان زیر 18 سال که از دادن حق رای محروم هستند و می‌دانیم که اکثریت آنان طرفدار اصلاح‌طلبان هستند و همچنین گروهی که به عنوان تحریم در انتخابات شرکت نکردند و قاعدتاً نگاه نزدیک‌تری به ما دارند تا اصولگرایان. با محاسبه من جمعیتی بالغ بر 30 ملیون نفر هستند که نسبت به وضعیت موجود اعتراض دارند(6). نمی توان این افراد را نادیده گرفت وسردرلای برف فرو برد (7).

 برای حل این مشکل باید پذیرفت که در کشور بحران وجود دارد وبرای حل آن باید به دنبال راه حل بود.

به نظر من ابتدایی ترین کار ممکن برای حل این بحران؛ کنار زدن نیروهای افراطی و تندرو است که به اسم دفاع از حکومت به صورت خودسر عمل می کنند. اگر این افراد حذف شوند عقلای قوم(8)، بهترمی توانند در یک فضای آرام به راه حل مشترک برسند. متاسفانه کسانی که خود را به عنوان تصمییم گیرنده نشان می دهند، مشخص است به دنبال حل مشکل نیستند واقدامات افراطی خود، دامنه این بحران را زیاد کردند در حالی که این مسولان باید بپذیرند که روش آنها غلط و برای کشور خطرناک است.(9) 


فردا: به
نظر شما چرا این بحران به وجود آمد؟ گروهی اعتقاد دارند آنچه باعث به وجود آمدن این بحران شد ادعای آقای موسوی در مورد تقلب در انتخابات بود که در این زمینه با اردوکشی های خیابانی باعث وجود بحران شد وگروه دیگری اعتقاد دارند برخورد بد حاکمیت با معترضین به نتایج انتخابات، فضا را تشدید کرد. به نظر شما ریشه این موضوع در کجا است؟ 


منتجب‌نیا: هرچند حرفها ومدارک حقوقی زیادی (10)در مورد انتخابات در دست دارم ولی به هیچ
عنوان صلاح نمی دانم وارد کالبد شکافی انتخابات شوم و صحبت در مورد انتخابات شرایط خاص دیگری را می طلبد. ولی به اعتقاد من اولین نطفه این فتنه زمانی آغاز شد که یکی از نامزهای محترم در مناظره تلویزیونی نسبت به سران واقعی انقلاب (11) بدترین توهین وجسارت ها را مطرح کرد. از همان زمان استارت این بحران زده شد و بعد ازآن با مدیریت ضعیف ومغرضانه در انتخابات وحوادث بعد از آن دامنه این بحران تشدید شد(12). کشور باید امنیت و آرامش داشته باشد. هنرمسولان باید این باشد که بین 40 میلیونی که در انتخابات شرکت کردند،وحدت برقرار کنند.   

متاسفانه مناظرهایی که در حال حاضراز تلویزیون پخش می شود بدون هدف است و راه حل بحران فعلی نیست .(13)
فردا: به
نظرشما در انتخابات ریاست جمهوری واقعا به رای مردم خیانت شد؟
منتجب‌نیا: شما دارید بحث را به موضوعاتی می برید که سران نظام، تحلیل این موضوع را
انحرافی وغیر قانونی می دانند. خیلی از کسانی که در حال حاضربازداشت هستند، به خاطر طرح این موضوع در رندان هستند ولی با این وجود شما از من توقع دارید که با ریشه یابی این موضوع مرتکب جرم شوم. تاکید می کنم موضوع ریشه ای و عمیق است و راه حل آن عذر خواهی چند نفر نیست که به مردم بگویند اشتباه کردیم و انتخابات درست برگزارشده است.  

 

بلکه این موضوع .یک پدیده اجتماعی است که ارزیابی آن شرایط دیگری می طلبد. از دید اصلاح طلبان کاملا مشخص است که چه کسانی مقصر اصلی در این انتخابات هستند ولی آنچه در شرایط فعلی مهم است اینکه به دنبال راهکار برای این بحران باشیم. باید تلاش کرد که به بحرانها دامن زده نشود و عقلا میدان دار باشند. تمام اصلاح طلب ها کاملا آماده کمک برای حل بحران هستند. (14) 


فردا: فرض کنید  شما در جلسه مسولان و عقلای کشورحاضر هستید بسته پیشنهادی شما برای حل این موضوع چیست؟  
منتجب‌نیا: هروقت چنین تصمیم گرفته شود واز من برای حضور در این جلسه دعوت شود بسته
پیشنهادی خود را در آنجا مطرح می‌کنم(۱۵)


فردا: فرضکنید که هم‌اکنون شما آماده سخنرانی برای این جلسه هستید. بالاخره شما به عنوان یک چهره‌ سیاسی دارای تحلیل از فضای کشور هستید و اخبار و اطلاعت به اندازه کافی به دست شما می‌رسد. بالاخره باید راهکار مشخصی برای این مسئله داشته باشید. 

منتجب‌نیا:هر وقت جلسه تشکیل شد، خدمت بزرگان عرض خواهم کرد(۱۵) 


  منتجب‌نیا: شما نگران نباشید. هر وقت چنین جلسه‌ای تشکیل شد، بزرگان خود به خوبی می‌دانند که چه تصمیمی بگیرند و چگونه مشکلات را برطرف کنند(۱۵)  


 

متن کامل را در اینجا بخوانید: http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=101579  

  پاورقی:  

 

1- مثل همان آتشفشانهای که آقای رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه آنرا پیش بینی کردند. بحران!!!!!  

2- جالبه، جای مدعی و منکر عوض شده!!! 

 3- حوادث ناگوار!!!!! احتمالا منظورشان اغتشاش و آشوب و به آتش کشاندن مسجد و زیر پا گزاردن آرزشها،عاشورا،امام، رهبری و.... است. 

 4- ان شاء الله این آمار را بدرستی ذکر میکنند...نه؟؟! 

 5 - وای ،‌ بهتره حرفمون رو پس بگیریم بابا...جون منتجب تخفیف مخفیفی نمی دی بمون 

 6- یا حضرت عباس!!! نه مثل اینکه ایشون خودش یه پا آماره!!! از کجا در میارن این آمارو خدا می دونه! احتمالا با همین جور آمار گرفتن ها بود که شب قبل از رای گیری خودشونو برنده انتخابات معرفی کردن ...نه؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

 7- خدایی،انصافا،بالاغیرتن کی سرشو لای برف کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 

 8- مفهوم عقلا رو هم فهمیدیم! 

 9- جالبه،به نحوه چینش و بیان جملات ایشون دقت کنید! " توی کشور بحران وجود داره،برای حل اون باید عناصر تندرو کنار زده شده و حذف شوند...عناصری که جزء عقلا هم نیستن واتفاقا جزء مسئولین کشور هم هستن!!!! (قضاوت با خودتون) 

 10-احتمالا این مدارک زیاد همون مدارکیه که آقای کروبی بابت ادعای تجاوز به برخی زندانی ها ارائه کردن!!  

11- کلمه "سران" جمع است ..یعنی چند نفر،خوب پس آقای خاتمی، کروبی، رضایی،پسرهای جناب هاشمی و...همگی جزء سران نظام اند!!!!( همین تلقی غلط ایشون و همفکرانشون از اصل و فرع باعث بروز این انحرافات میشه!!!) 

 12-هیچی دیگه!!! پس کلا تمام این مشکلات فعلی (به قول ایشون "بحران") دست پخت سوء مدیریت مسئولینه!!!! و خود آقایون هم احتمالا یه عده مظلوم و بیگناه و غرات زده اند!!!!! 

 13- آره دیگه،به خاطر همین که هم خود ایشون و هم سایر هم پیاله ها جرات شرکت در این مناظرات رو ندارن...خدایی تصور کنید ایشون بیاد تو تلویزین و همین حرفا رو بزنه...( 30 میلیون معترض،وجود بحران،مناظره معروف،سران واقعی نظام و...) احتمالا بعد از اظهارات ایشون عده زیادی از مردم بعلت ابتلا به روده بر شدن از خنده کارشون به دوا و دکتر می کشه!!! 

 14- آره همشون آماده اند...با امتناع از حضور در تلویزیون و صحبت رودر رو با مردم!!!! 

 15- فکر کنم دیگه لازم نیست منتظر مناظره ایشون باشید...احتمالا تا چند ثانیه دیگه روده تون بریده می شه!!!(13)  

 

 

 

منتجب‌نیا -  حزب اعتماد ملی  - مناظره تلویزیونی - مجمع روحانیون مبارز تهران  -  اصلاح‌طلبان - حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام   منتجب‌نیا -  حزب اعتماد ملی  - مناظره تلویزیونی - مجمع روحانیون مبارز تهران  -  اصلاح‌طلبان - حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام   منتجب‌نیا -  حزب اعتماد ملی  - مناظره تلویزیونی - مجمع روحانیون مبارز تهران  -  اصلاح‌طلبان - حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام  - منتجب‌نیا -  حزب اعتماد ملی  - مناظره تلویزیونی - مجمع روحانیون مبارز تهران  -  اصلاح‌طلبان - حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام  - منتجب‌نیا -  حزب اعتماد ملی  - مناظره تلویزیونی - مجمع روحانیون مبارز تهران  -  اصلاح‌طلبان - حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام  -

  

فردا: صرف دور هم جمع شدن که مشکلات را حل نمی‌کند. بالاخره باید از سوی همین بزرگان راهکاری هم ارائه شود.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد