أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

خاتمی یه مسئولیتش در جریان فتنه عمل نکرد!!

 

 

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در یادداشتی که در هفته نامه پنجره منتشر کرده است نوشته است که آقای خاتمی در جریان فتنه به مسئولیت خود عمل نکرد. 

قسمتهایی از این یادداشت را به نقل از فرارو در پی می‌خوانید: 



در فتنه سال 1388 شاهد نوعی هم داستانی برخی افراد شاخص مانند آقای سید محمد خاتمی که طی برهه‎ای در کشور مسئولیت‎‎هایی نیز داشتند با فتنه‎گران بودیم. این افراد، همگرایی خاصی با دشمنان شناخته شده انقلاب اسلامی داشتند 

اگر بخواهیم نظر حضرت امام (رحمت‎الله علیه) را که فرمودند: «هر گاه دشمنان از کسی تعریف و تمجید کردند آن شخص باید نسبت به خودش شک و تردید کند» مدنظر قرار بدهیم، این افراد باید نسبت به رفتار خود تجدیدنظر کنند. 
 


در زمان فتنه، تلویزیون صدای آمریکا و بی‎بی‎سی به‎عنوان شاخص‌ترین دشمنان نظام اسلامی، با حجم عظیم تبلیغات خود، دست به تحریک مردم ایران زدند و از چهره‎‎هایی که از آن‎‎ها به‎عنوان سران فتنه یاد می‎‌شود، حمایت کردند و این افراد هم با سکوت خود به عمل دشمن صحه گذاشتند.

افرادی که دشمنان در جریان فتنه از آن‎‎ها حمایت کردند، در واقع سردمدار جریان انحرافی در کشور بودند. در مورد آقای خاتمی هم باید گفت که وی در جریان فتنه به مسئولیت خود عمل نکرد، در حالی‎که ضروری بود که او در آن مقطع موضع‎گیری شفافی داشته باشد و به‎طور علنی نقطه نظرش را در مورد فتنه و فتنه‎گران اعلام کند. 

البته طی ملاقاتی که هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با وی داشت، آقای خاتمی گفت که حدود 30 دقیقه به‎طور تلفنی با میرحسین موسوی و کروبی صحبت کرده و از آن‎‎ها خواسته که نامه‎ای بنویسند تا ماجرا‎های بعد از انتخابات سال گذشته پایان یابد. 

این مسأله هیچ‎گاه منجر به یک موضع‎گیری شفاف از سمت وی نشد و باید گفت که در کارنامه سیاسی این شخص یک اشکال اساسی بزرگ وجود دارد، چراکه آقای خاتمی در زمان فتنه، با توجه به این‎که دشمن نیز به‎دنبال فتنه‎گری بود، موضع خود را اعلام نکرد و از فتنه‎گران برائت نجست و البته این مسأله تا امروز هم به وقوع نپیوسته است و خاتمی در برابر فتنه، موضع خود را به‎طور شفاف بیان نکرده است.

از آن‎جایی‎که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی همچون آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی در فتنه نقش تأثیر‎گذاری داشتند، ضرورت ایجاب می‎‌کند که هر فرد انقلابی نسبت به فتنه اعلام برائت کند، چراکه دشمنان انقلاب در تلاشند تا نظام اسلامی ما را از بین ببرند و برای رسیدن به این هدف حتی رژیم صهیونیستی دست به حذف فیزیکی دانشمندان کشورمان می‎زند.

بر این اساس باید گفت که به‎طور طبیعی از هر فردی که خود را جزو خانواده انقلاب می‎‌داند، انتظار می‎رود که در مقابل جریانات انحرافی، مانند امام (رحمت‎الله علیه) و مقام معظم رهبری عمل کرده و همانند آیت‎الله خامنه‎ای که از زمان آغاز فتنه تا امروز بار‎ها به تشریح ایجاد فتنه پرداختند آن‌ها نیز موضع خود را اعلام کنند.
 

 

 

 


طبیعی است که موضع‎گیری افراد در قبال مسائل مختلف است که صلاحیت آن‎‎ها را برای حضور در عرصه فعالیت‌‎های سیاسی همسو با نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص می‎‌کند، بر این اساس به‎نظر می‎رسد آن چیزی که از سوی آقای خاتمی به‎عنوان شرایط برای حضور اصلاح‎طلبان در عرصه سیاسی کشور بیان شده است موضوعی نیست که در بازار سیاسی کشورمان خریدار داشته باشد و باید گفت که اساسا آقای خاتمی در جایگاهی نیست که بخواهد برای نظام شرط بگذارد.

البته باید توجه کرد که طبق فرمایش امام (رحمت‎الله علیه) میزان رأی ملت است و این میزان، تنها رایی نیست که از سوی مردم به صندوق‌‎های رأی ریخته می‎‌شود، بلکه نظر و قضاوت مردم را هم شامل می‎‌شود.

امروز دید، نگاه، عمل و عکس‎العمل مردم در قبال سردمداران فتنه88 را همه ملاحظه می‎‌کنند و حضور مردم در راهپیمایی‌‎هایی مانند 22 بهمن شاهدی بر این موضوع است. باید توجه کرد که مردم صاحبان اصلی این انقلاب اسلامی هستند و حساب‎شان با اقشاری مانند نیرو‎های مسلح فرق می‎‌کند و زمانی‎که اکثریت قاطع ملت نسبت به انحرافات و کجی‌‎ها از خود عکس‎العمل نشان می‎‌دهند، ملاک اساسی و قضاوتی مهم برای جایگاه فتنه‎گران در سطح جامعه است 

 

نوکیا و جاسوسی!! "nokia and spy"

 

 

 

 

 خبرگزاری فارس: هیات مدیران خبررسانی آمریکا برای پیشبرد برنامه‌های خود، در گوشی‌های نوکیای فروخته شده به چین، دستگاهی نصب کرده که تاکنون صدها هزار کاربر برنامه‌های صدای آمریکا را از طریق آن دانلود کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی خبرگزاری فارس، شورای دولتی پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون آمریکا (BBG) که دیپلماسی رسانه‌ای دولت آمریکا را طراحی می‌کند، در بودجه مالی سال 2011 خود به کنگره مبلغ 768 میلیون و 778 هزار دلار درخواست کرده است.

فصل سوم این گزارش به عملیات‌های خبررسانی بین‌المللی آمریکا اختصاص دارد که به تشریح مباحث مربوط به هدایت این سازمان، صدای آمریکا، دفتر خبررسانی کوبا، خدمات مهندسی و فنی، و مدیریت و پشتیبانی اداره خبر رسانی بین‌المللی (بی‌بی‌جی) پرداخته است.

خبرگزاری فارس به منظور آگاهی بخشی به مخاطبان خود متن کامل این گزارش را در چند قسمت منتشر می‌کند، آنچه در پی می‌آید بخش‌ پایانی فصل سوم این گزارش است که جزئیات برنامه‌ها و اهداف دفتر مدیریت و پشتیبانی اداره خبررسانی آمریکا اختصاص دارد.

وظایف "اداره خبررسانی بین‌المللی " عبارتند از: ارائه منابع انسانی، فرصت‌های شغلی مساوی، تدارکات، امنیت، تکنولوژی اطلاعات، مدیریت اجرایی، گرافیک، تحقیق، برنامه‌های سردبیری، آموزش، و خدمات ارزشیابی برنامه‌های پخش شده برای کارکنان هیأت مدیران خبررسانی، صدای آمریکا، و رادیو/ تلویزیون مارتی.

این سازمان همچنین: بازاریابی، امور مربوط به خدمات پخش و جایگذاری برنامه‌ها را برای تمام سازمان‌های زیرمجموعه هیأت مدیران خبررسانی انجام می‌دهد، و نیز یک شبکه جهانی از سایت‌های فرستنده و سیستم گسترده‌ای از فیبرهای نوری و ماهواره‌های اجاره‌ای و همچنین یک سیستم پخش اینترنتی در حال توسعه را مدیریت می‌کند.

دفاتر زیر مجموعه ریاست بخش پشتیبانی و مدیریت اداره خبررسانی بین‌المللی عبارتند از:

دفتر مدیریت اداره خبررسانی بین‌المللی، رهبری و رهنمودهای لازم را برای مدیریت اداره خبررسانی بین‌المللی ارائه می‌کند. این دفتر همچنین با "دفتر بازرسی کل " و "دفتر پاسخگویی دولت " ارتباط برقرار کرده و همچنین مدیریت سوابق و فرم‌ها، سیستم هدایتی سازمان، پست، چاپ و دیگر خدمات مربوطه اجرایی و مدیریتی را بر عهده دارد.

دفتر سیاستگذاری، برنامه‌های سردبیری و دیگر برنامه‌های روزانه رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی شامل سیاست‌های رسمی دولت آمریکا را برای استفاده در تمام سرویس‌های زبان‌های خارجی صدای آمریکا ارائه می‌کند.

دفتر حقوق مدنی، به کارکنان خدمات مشاوره‌ای ارائه کرده، تحقیقات انجام داده و تصمیمات نهایی سازمان در مورد شکایات مرتبط با "فرصت‌های شغلی برابر " را اعلام می‌کند. دفتر حقوق مدنی رهنمودهایی نیز برای مدیران هیأت مدیران خبررسانی ارائه می‌کند تا تصمیمات استخدامی آنها خالی از هرگونه ملاحظات نژادی، رنگ‌پوست، جنسی، تمایلات جنسی، ملیت، سن، ناتوانی فیزیکی، یا ترس از انتقام باشد. دفتر حقوق مدنی همچنین برنامه‌هایی برگزار کرده و در آنها تنوع قومی بالای سازمان و دستاوردهای زنان و مردانی که متعلق به فرهنگ‌ها و قومیت‌های متنوعی هستند، جشن گرفته می‌شود.

دفتر منابع انسانی خدمات مدیریتی پرسنلی در سراسر جهان را انجام می‌دهد. دفتر منابع انسانی سیاست‌ها و برنامه‌های پرسنلی را در راستای برآورده ساختن نیازهای ویژه خبررسانی بین‌المللی تدوین می‌کند. این برنامه‌ها و سیاست‌ها در حوزه استخدام و جایگزینی، مدیریت حقوق و منصب، روابط کارکنان، مدیریت عملکردها و مزایا، و آموزش و توسعه نیروی انسانی تدوین می‌گردند.

دفتر امنیت مسئول حفظ امنیت پرسنل، دارایی‌ها و مطالب طبقه‌بندی شده هیأت مدیران خبررسانی در سراسر جهان است. این دفتر همچنین باید اطمینان حاصل نماید که افراد استخدام شده بر اساس دستورالعمل‌های ذکر شده در قوانین اجرایی 10450 و 12968 گزینش شده‌اند و دارای صلاحیت امنیتی لازم برای مناصب مورد نظر هستند.

دفتر قراردادها، تمام قراردادهای مالی مرتبط با شبکه خبررسانی جهانی و دیگر عملیات‌های پشتیبانی خبررسانی را طرح، مدیریت و پیاده‌سازی می‌کند. دفتر قراردادها به عنوان مشاور اصلی اداره خبررسانی بین‌المللی در حوزه اعتبارها و توافقنامه‌های همکاری عمل می‌نماید. این دفتر مسؤول بررسی جنبه‌های تجاری اعتبارها و توافقنامه‌های داخلی و خارجی برنامه‌های کمک‌های فدرال است.

دفتر بازاریابی و جایگذاری، مسؤولیت بازاریابی و جایگذاری برنامه‌ها در ایستگاه‌های محلی FM،‌ موج متوسط و تلویزیونی، اینترنت، و رسانه‌های جدید شامل تلفن‌های همراه دارای امکانات اینترنتی و دیگر دستگاه‌های موبایل را بر عهده دارد. دفتر بازاریابی و جایگذاری با استفاده از تحقیقات بازاریابی، فنون پخش تجاری برنامه‌ها، و پیشرفت‌های حوزه رسانه‌های جدید، دسترسی خبررسانی بین‌المللی آمریکا به مخاطبین را توسعه می‌دهد. "بخش گرافیک " طراحی‌های گرافیکی و خدمات تصویری ارائه کرده و همچنین برنامه‌های هدایتی صدای آمریکا، برنامه‌های افزایش مخاطب و نیز اطلاعات وب‌سایت‌های صدای آمریکا را تدارک می‌بیند.

دفتر بازبینی عملکرد، مسئولیت بازبینی و سنجش محصولات تلویزیونی، رادیویی و اینترنتی صدای آمریکا و دفتر خبررسانی کوبا را بر عهده دارد. دفتر بازبینی عملکرد، همچنین، تحقیقات بازاریابی و داده‌های دقیق و سروقت در مورد مخاطبین که برای تصمیم‌گیری در مورد برنامه‌ها، پخش و بازاریابی ضروری هستند، را از طریق شرکت‌های خارج از سازمان تهیه می‌کند. دفتر بازبینی عملکرد از طریق تحلیل‌های خارج و داخل سازمان در مورد محتوا و نحوه ارائه برنامه‌ها، اطمینان حاصل می‌نماید که برنامه‌ها در راستای دستیابی به نقشه استراتژیک هیأت مدیران خبررسانی قرار دارند، مطابق با بالاترین استانداردهای ژورنالیسم خبررسانی بوده، در تطابق با قوانین قرار داشته، و همچنین نیازهای اطلاعاتی مخاطبین هدف را کاملا تأمین می‌نمایند.

اداره خبررسانی بین‌المللی در سال مالی 2009، "دفتر رسانه‌های جدید " را تأسیس نمود تا استفاده فزاینده صدای آمریکا از اینترنت، دستگاه‌های موبایل، رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلت‌فرم‌های دیجیتالی را مدیریت نماید. این دفتر جدید بر اهمیت رسانه‌های آنلاین و دیجیتال برای اهداف هیأت مدیران خبررسانی تأکید کرده و حوزه اختیارات برای تصمیم‌گیری در مورد بودجه و اولویت‌های رسانه‌های جدید را تعیین می‌کند.

رویدادهای مهم و دستاوردهای برنامه‌ها در سال مالی 2009 و 2010

اداره خبررسانی بین‌المللی به منظور استفاده بهتر از تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های ارتباطاتی مدرن و نیز درگیرساختن جهان در گفت‌وگو درمورد آمریکا برنامه‌های زیر را پیاده نموده است:

* پیاده‌سازی یک پروژه راهنما برای آزمایش یک سیستم جدید مدیریت محتوا به نام "کلیک‌ابیلیتی ". وب‌سایت‌های زبان روسی، اسپانیولی و اردو وارد این پلت‌فرم جدید شده‌اند و دفتر رسانه‌های جدید یک وب‌سایت انگلیسی جدید طراحی نموده که در اختیار دیگر سرویس‌های زبان‌های خارجی صدای آمریکا و دفتر خبررسانی کوبا قرار می‌گیرد. واکنش کاربران بدین طرح جدید بسیار مثبت بوده و کاربری اصلاح شده این وب‌سایت‌ها مورد تحسین قرار گرفته.

* ایجاد یک وب‌سایت اجتماعی برای صدای آمریکا با عنوان myVOA.com. این وب‌سایت اطلاعات و اخبار را با ابزار کنش متقابل به مانند وبلاگ‌ها و مجامع اینترنتی ترکیب می‌کند.

* افزایش حجم ترافیک محصولات آنلاین صدای آمریکا، شامل افزایش 35 درصدی بازدید از وب‌سایت صدای آمریکا (VOANews.com) در سال 2009 نسبت به سال 2008 و ثبت رکورد حجم ترافیک در زمان اعتراضات به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران.

*‌ گسترش دسترسی به مخاطب از طریق رسانه‌های اجتماعی، شامل بیش از 25 کانال سرویس‌های زبان‌های خارجی آمریکا در یوتیوب، یک آرشیو بزرگ پادکست در "آی‌تیونز "، و تعداد فزاینده وبلاگ‌های فارسی، انگلیسی، ویتنامی، چینی و روسی. بسیاری از سرویس‌های صدای آمریکا اخبار را به تویتر نیز ارسال کرده و در فیس‌بوک صفحاتی برای خود ایجاد کرده‌اند.

*‌ عقد شراکت با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات موبایل در آفریقا و سرویس‌های پیام کوتاه در اندونزی.

*‌ همکاری بین شاخه چینی صدای آمریکا و شرکت نوکیا برای توزیع برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی در دستگاه‌های موبایل فروخته شده در چین. تاکنون صدها هزار کاربر، برنامه‌های صدای آمریکا را از طریق این دستگاه‌ها دانلود کرده‌اند.

* ایجاد وب‌سایتی به نام "یو‌اس‌ای 110 " (USA101.com) برای ارائه مطالبی که احتمال سانسور آنها توسط دولت چین بسیار کم است مانند برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی، برنامه‌های موسیقی آمریکایی و نیز یک مجله تلویزیونی به نام "ادیسه فرهنگی " .

به منظور توسعه ظرفیت فرستنده‌ها و دسترسی به مخاطبین در کشورهای با اولویت بالا فعالیت‌های زیر انجام گرفته‌اند:

** در ژانویه 2009، صدای آمریکا شروع به پخش برنامه‌هایی از فرستنده‌های قوی موج متوسط در کره جنوبی نمود، امواجی که تا اعماق کره شمالی نفوذ می‌کردند.

** "شرکت خبررسانی پاکستان " (PBC)، یک شبکه FM دولتی، شروع به پخش روزانه یک ساعت برنامه سرویس اردوی صدای آمریکا نمود. شرکت خبررسانی پاکستان خلاصه برنامه‌های سرویس پشتوی صدای آمریکا را نیز پخش می‌کند. "دفتر جایگذاری برنامه‌ها و بازاریابی " قصد دارد این فعالیت‌ها را از طریق همکاری با شرکت خبررسانی پاکستان، دولت پاکستان و وزارت امور خارجه از سر گرفته و توسعه بخشد.

** صدای آمریکا یک برنامه خبری جدید به زبان اسپانیولی به نام "ال‌موندو‌آل‌دیا " از کانال لاتین ام‌جی‌ام آغاز نمود. سرویس تلویزیونی کابلی و ماهواره‌ای ام‌جی‌ام تمام منطقه آمریکای لاتین و جنوبی را پوشش می‌دهد.

** اداره خبررسانی بین‌المللی با شش نماینده بزرگ رسانه‌ای برای پخش برنامه تلویزیونی "این‌فوکوس " در آفریقا به توافق رسیده است.

** اداره خبرسانی بین‌المللی به جایگذاری برنامه "فرای سرخط اخبار " در "جئو‌تی‌وی " پاکستان ادامه می‌دهد. "دفتر جایگذاری برنامه‌ها و بازاریابی " بازارها را زیر نظر گرفته و برای متنوع‌سازی جایگذاری‌ها با دیگر شبکه‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

** اداره خبررسانی بین‌المللی توافقات بلندمدت خود با "رادیو تلویزیون افغانستان " (RTA) برای پخش برنامه‌های "تلویزیون آشنا " به زبان‌های اردو و پشتو در ساعات اوج جذب مخاطبین را ادامه می‌دهد. علاوه بر این، "دفتر جایگذاری برنامه‌ها و بازاریابی " در حال ارائه آموزش‌های رسانه‌ای و آموزش آگهی‌های تجاری برای "رادیو تلویزیون افغانستان " است.

** "دفتر جایگذاری برنامه‌ها و بازاریابی " با کمک اداره خبررسانی بین‌المللی و سرویس آفریقای صدای آمریکا، یک ایستگاه رادیویی در هارگسیا در سومالی راه‌اندازی نمود و انتظار می‌رود در سال مالی 2010 نیز یک ایستگاه موج FM در موگادیشو مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به منظور ارتقاء پخش برنامه‌ها از طریق تمام پلت‌فرم‌های مربوطه و نیز بهینه ساختن عملیات‌های پخش، فعالیت‌های زیر انجام گرفته‌اند:

*** شبکه توزیع جهانی اداره خبررسانی بین‌المللی نیازهای جدید حوزه خبررسانی را برآورده می‌سازد، این شبکه یک برنامه اطلاعاتی و خبری جدید برای دارفور پخش می‌کند که توسط شبکه‌های خبررسانی خاورمیانه تولید شده‌اند. شبکه توزیع جهانی همچنین فرستنده‌های هشت کشور را تقویت کرده است.

*** "دفتر جایگذاری برنامه‌ها و بازاریابی " مذاکراتی با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی چون "لایو‌استیشن " و "تی‌وی‌یو نت‌وورکز " آغاز نموده تا برنامه‌های تلویزیونی هیأت مدیران خبررسانی را به طور زنده پخش نمایند. دفتر آسیای شرقی و اقیانوسیه "دفتر جایگذاری برنامه‌ها و بازاریابی " در بانکوک کمک‌های لازم را برای شرکت صدای آمریکا در سرویس "اخبار در زمان درخواست " که توسط شرکت تلفن همراه "ای‌آی‌اس " تایلند پیاده می‌شود، ارائه نمود.

*** "دفتر جایگذاری برنامه‌ها و بازاریابی " قراردادی با "گروه رسانه اس‌ام‌اس " امضاء نمود تا برنامه‌های نهادهای خبررسان هیأت مدیران خبررسانی را از طریق 600 شرکت اوپراتور تلفن همراه در 200 کشور جهان توزیع نماید. یک آگهی تجاری مورد تأیید اداره خبررسانی بین‌المللی که در کنار این پیامک‌های قرار خواهد گرفت هزینه‌های این عملیات را تأمین خواهد نمود.

دفتر سیاست‌گذاری به منظور انجام مأموریت خود یعنی "انتشارا شفاف و کامل سیاست‌های آمریکا " فعالیت‌های زیر را انجام داده است:

**** افزایش تولید گزارش‌های سرمقاله‌ مانند برای سرویس‌های رادیویی صدای آمریکا. رئیس یکی از گروه‌های حقوق بشر آذری‌های ایران، در زمان ادای شهادت در کنگره، انتشار برخی از این گزارش‌ها را با آزاد شدن زندانیان ایرانی آذری توسط مقامات ایرانی، مرتبط دانست.

**** دفتر سیاستگذاری وب‌سایت خود را نیز بازسازی کرده و منبعی اصلاح شده برای کاربران سازمان و یا مخاطبین خارج از سازمان ارائه نموده است.

دفتر بازبینی عملکرد به منظور یکپارچه‌سازی کارکردهای پشتیبانی با استراتژی‌های خبررسانی و اهداف اجرایی، فعالیت‌های زیر را انجام داده است:

***** دفتر بازبینی عملکرد تاکنون نزدیک به 40 گزارش بازبینی در مورد سرویس‌های صدای آمریکا و دفتر خبررسانی کوبا انجام داده و به منظور بهبود برنامه‌ها 800 پیشنهاد مطرح کرده است. این بازبینی‌ها شامل ترجمه انگلیسی برنامه‌های منتخب برای سرویس‌های مهم، هستند. هم‌اکنون حوزه عمل بازبینی‌ها گسترش یافته و شامل عملیات‌های صدای آمریکا، دفتر مهندسی اداره خبررسانی بین‌المللی و "دفتر جایگذاری برنامه‌ها و بازاریابی " اداره خبررسانی بین‌المللی شده است.

***** دفتر بازبینی عملکرد توجه خود را علاوه بر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی معطوف به محتوای برنامه‌های پخش شده صدای آمریکا/ دفتر خبررسانی کوبا در پلت‌فرم‌های چند رسانه‌ای شامل وب‌سایت‌‌ها و دستگاه‌های موبایل کرده است. در سال مالی 2009، معیار ارزیابی تهیه شده برای برنامه‌های وب‌محور صدای آمریکا با موفقیت در بازبینی چند وب‌سایت، منجمله وب‌سایت‌های روسی و ونزوئلایی، مورد استفاده قرار گرفت. بدین ترتیب پیشنهادهایی مفید و سر وقت به سرویس‌هایی که تمرکز زیادی بر اینترنت دارند ارائه شد.

***** معیارها‌ی ارزیابی، استانداردها، روش‌های امتیازبندی و سایر فرآیندهای دفتر ارزیابی عملکرد در تطابق با استراتژی‌های هیأت مدیران خبررسانی در سال‌های 2013-2008 بروزرسانی می‌‌شوند. هم‌اکنون صدای آمریکا و دفتر خبررسانی کوبا موظف شده‌اند بر اساس تحقیقات اخیر و نیز استراتژی‌های هیأت مدیران خبررسانی برنامه‌های استراتژیک سه ساله تدوین نمایند.

***** بخش تحقیقات اداره خبررسانی بین‌المللی به مذاکره با شرکت‌های مشاوره‌ای/ تحقیقاتی ادامه می‌دهد تا تحلیل‌های مشروح‌ و پیشنگرانه‌ای در مورد ضریب نفوذ و آینده احتمالی پلت‌فرم‌های مختلف در کشورهای کلیدی هدف برای صدای آمریکا و اداره خبررسانی بین‌المللی، تهیه نماید. این امر کمک خواهد کرد یک پایگاه اطلاعاتی منسجم در مورد تکنولوژی‌های رسانه‌ای جدید ساخته شود. بدین ترتیب صدای آمریکا و دفتر خبررسانی بین‌المللی خواهند توانست تصمیماتی منطقی و بازار محور در مورد برنامه‌سازی و سرمایه‌گذاری در سیستم‌های جدید توزیع اتخاذ نمایند.

***** بخش تحقیقات اداره خبررسانی بین‌المللی مجموعه‌ای از مطالعات کیفی انجام داده است تا رفتار "اولین پذیرندگان " رسانه‌های جدید در بازارهای مورد علاقه صدای آمریکا/ اداره خبررسانی بین‌المللی/ هیأت مدیران خبررسانی، ‌شامل پاکستان، کنیا، نیجریه و اندونزی، را شناسایی نماید.

***** پرسشنامه‌های استاندارد تحقیقات مورد بازنگری قرار گرفته‌اند تا سؤالات مرتبط با رسانه‌های جدید نیز در آنها گنجانده شود و بدین ترتیب میزان نفوذ محصولات پخش شده صدای آمریکا از طریق روش‌های جدید و نیز تأثیر و کیفیت محتوای ارائه شده توسط ابزار دیجیتالی، مورد ارزیابی قرار گیرند.

***** دفتر کارمند مالی ارشد یک سیستم تدارکات و مدیریت مالی یکپارچه به نام "مومنتوم " را وارد چرخه فعالیت نموده است. به منظور پشتیبانی از این سیستم، دفتر قراردادها فرایندهای مربوط بدین سیستم را پیاده نموده و به کاربران و مدیران آموزش‌های لازم را ارائه نمود.

***** دفتر قراردادها با اجرای قراردادهای مختلف به مانند قراردادهای "پخش نامحدود " و "توافقات خرید پوششی " تغییراتی بوجود آورد تا زمان لازم برای تصویب قراردادها را کاهش دهد.

سازمان به منظور بهبود مدیریت سرمایه انسانی استراتژیک فعالیت‌های زیر را پیاده نموده است:

****** سازمان "برنامه جانشینی و سرمایه انسانی " را بروزرسانی و توسعه داده است. این برنامه توسط گروهی از مدیران سازمان و بر اساس داده‌های اخذ شده از مدیران سراسر سازمان پیش‌نویس شده بود.

****** در سال مالی 2009، 78 کارمند برای بازنشستگی پیش از موعد تعیین گردیدند تا بدین ترتیب هزینه‌ها کاهش یافته و مهارت‌های موجود در محیط کاری دوباره شکل‌دهی شوند. اختیارات هیأت مدیران خبررسانی برای اعطای بازنشستگی پیش از موعد در 30 سپتامبر 2009 پایان یافت. سازمان خواهان تمدید این اختیارات در سال‌های مالی 2010 و 2011 است.

****** بودجه‌های آموزشی با مشاوره صدای آمریکا و دیگر نهادهای اختصاص داده شدند. آموزش خبررسانی شامل آموزش در حوزه نوآوری‌های تلویزیونی و اینترنتی نیز شد.

اهداف اجرایی سال مالی 2011

دفتر "مدیریت و پشتیبانی " اداره خبررسانی بین‌المللی به هدایت عناصر مختلف اداره خبررسانی بین‌المللی و یکپارچه‌سازی کارکردهای پشتیبانی شامل خدمات پرسنلی، آموزش، برنامه‌های فرصت‌ها شغلی برابر، امنیت، تدارکات، بازاریابی، جایگذاری برنامه‌ها، ارزیابی برنامه‌ها، و تحقیقات، با تووجه به استراتژی‌ها و اهداف اجرایی زیر ادامه خواهد داد:

- بهبود فرایندهای کسب دارایی و نظارت در سازمان با هدف صرفه‌جویی 4 درصدی در قرادادها.
- پشتیبانی از تمام برنامه‌ها با پخش مناسب برنامه‌ها و ابزار مدیریتی اجرایی.
- افزایش آگاهی‌رسانی در مورد برنامه‌های هیأت مدیران خبررسانی در بازارهای مهم از طریق تبلیغات و آگهی‌های تجاری.
- استفاده از تحقیقات به منظور مشخص ساختن مخاطبین هدف مناسب؛ رسانه‌های ترجیحی، شامل تلویزیون؛ و فرمت‌ها و محتوایی که در نظر مخاطبین جذاب هستند.
- ایجاد فایروال و و ارزیابی مداوم کیفیت برنامه‌ها بر اساس ژورنالیسم خبری مدرن از طریق بازنگری‌ سالیانه عملکردهای تمام سرویس‌های خبررسانی.
- تأمین نیروی کاری سریع، ماهر، متنوع و باانگیزه لازم برای تحقق اهداف و مأموریت هیأت مدیران خبررسانی.

افزایش‌های برنامه‌های سال مالی 2011، توسعه FM، و رسانه‌های جدید و دیجیتالی (1.6 میلیون دلار)

هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند توانایی‌های این سازمان در حوزه بازاریابی و توزیع محوا در پلت‌فرم‌های متعدد افزایش یابد تا کاربران شبکه موبایل بتوانند، علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از مکان یا دستگاه یا فرمت، به وب‌سایت‌های سرویس‌های زبانی چند رسانه‌ای جذاب در تلفن‌های همراه دسترسی یابند.

کاهش‌های برنامه‌های سال مالی 2011

درخواست بودجه سال مالی 2011 اداره خبررسانی بین‌المللی شاهد کاهش در هزینه‌های خدمات قراردادی از طریق بهبود عملکردها (0.1 میلیون دلار) و کاهش هزینه‌های عملیاتی (0.1 میلیون دلار) است.

هیأت مدیران خبررسانی بودجه درخواستی اداره خبرسانی بین‌المللی را در سال مالی 2011، 48.8 میلیون دلار اعلام کرده است.

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت:

1- شاید برخی از شخصیت های محترمی که مخاطب این نوشته اند با خواندن این وجیزه ابرو درهم کشیده و نگارنده را ملامت کنند که «اندازه نگاه نداشته»! و به ساحت واجب الاحترام «مرجعیت» بی اجازه سرک کشیده است! ولی از آنجا که موضوع یادداشت پیش روی یک هشدار دلسوزانه است و این هشدار با پیوستی از شواهد و اسناد آشکار نیز همراه است، باید از آن تلقی «خدمت» کرد و چه بهتر که این خدمت نثار برخی از مراجع عظام و شخصیت های گرانقدر روحانی شود که پدران معنوی و دلسوز ملت اند و شایسته خدمت.  



2- «حرکت از پله دوم» که گاه به اختصار «پله دوم- SECOND STEP» نیز نامیده می شود یکی از معروفترین شگردهای عملیات روانی است. این شگرد، مخصوصا در جریان فتنه 88 از سوی مدیران بیرونی فتنه و ستون پنجم داخلی آنها به فراوانی مورد استفاده قرار گرفته است. در این شگرد، بخش اول یک رخداد و یا ماجرا که نقطه آغازین آن است حذف شده و نادیده گرفته می شود و در همان حال، روی پله دوم ماجرا، که نتیجه منطقی و پی آمد طبیعی پله اول است، تاکید ورزیده و بزرگنمایی می کنند به گونه ای که انگار تمام ماجرا همان پله دوم بوده است! فرض کنید از پنجره رو به کوچه خانه خود شاهد سیلی زدن شخصی به چهره شخص دیگری هستید. در این حالت بدیهی است احساسات انسان دوستانه شما تحریک شده و حمایت از شخص سیلی خورده را که مظلوم می پندارید، وظیفه خود بدانید، اما، اگر این صحنه فقط پله دوم از یک ماجرا باشد و شما هر دو پله را با هم و در کنار هم شاهد باشید، به یقین قضاوت دیگری خواهید داشت. 
 


مثلا اگر باخبر شوید که شخص سیلی خورده در چند کوچه دورتر از میدان دید شما، با دشنه به عابر بی پناهی حمله ور شده و ضمن ضرب و شتم و دریدن سر و سینه وی، کیف پول و سایر اموال منقول او را به سرقت برده است، نه تنها از سیلی خوردن این سارق مسلح احساسات انسان دوستانه شما جریحه دار نمی شود، بلکه آن مجازات را برای جرم بزرگی که مرتکب شده است، ناکافی و ناعادلانه نیز تلقی می کنید. 
 


در جریان فتنه 88 بارها شاهد بوده ایم مدیران بیرونی فتنه که هدایت عملیات روانی- رسانه ای را در اختیار داشته و دارند و نیز، عوامل داخلی آنها، به این شگرد متوسل شده اند. آنها در گزارش رخدادها و جنایاتی که فتنه گران مرتکب شده اند، پله اول را نادیده گرفته و پله دوم را در شیپورهای فریب تبلیغاتی خود دمیده اند.  



اعضای مرکزیت فلان حزب و فلان سازمان، به جرم جاسوسی برای بیگانگان و در حالی که مشغول تبادل اطلاعات با افسران اطلاعاتی سفارتخانه های اروپایی و یا دریافت تجهیزات جاسوسی از واسطه سفارتخانه فلان کشور عربی بوده اند بازداشت شده و با توجه به اسناد غیرقابل انکار به وطن فروشی و خیانت خود اعتراف کرده اند.  



آن دیگری در حالی که با اسلحه گرم به عابران حمله ور شده و تعدادی از آنان را مجروح کرده و در مواردی به قتل رسانده است، تحت تعقیب قرار گرفته و زندانی شده است. آن چند فتنه گر راننده یک خودروی عبوری را تنها به این جرم(!!) که ظاهر حزب اللهی و متدین دارد، از اتوموبیل پیاده کرده و او را پیش چشم گریان و فریادهای مضطربانه و نگران همسر و فرزند خردسالش به قتل رسانده اند و آن دیگری و آن یکی و آن.... 

رسانه های تحت مدیریت رهبران بیرونی فتنه و سایت های وابسته به سران فتنه که برخی از آنها- از جمله سایت کلمه متعلق به موسوی- از بیرون بارگزاری می شود، در تمامی موارد یاد شده بی آن که به وطن فروشی و جنایات هولناک انجام گرفته از سوی فتنه گران زندانی کمترین اشاره ای کنند، درباره بازداشت این جنایتکاران قاتل و جاسوس و این که چرا دور از خانه و کاشانه خویش به سر می برند، مرثیه می سرایند! آنها، حتی از ماجرای مشمئزکننده زن خطاکاری که بعد از رابطه نامشروع با دیگران، همسر خود را مظلومانه به قتل رسانده است و هیچ ربطی به مسائل سیاسی نیز ندارد، نمی گذرند و بی آن که به جنایت انجام گرفته از سوی این زن قاتل اشاره ای کنند، حکم اعدام او را بهانه ای برای سیاه نمایی و نشانه ای از ناعادلانه بودن احکام قضایی نظام اسلامی قلمداد می کنند و این رشته سر دراز دارد. 
 


و اما، وارونه نمایی فتنه گران موضوع این نوشته نیست، چرا که به قول حضرت سجاد(ع) دشمنان اسلام «احمق» هستند و خداوند تبارک و تعالی به برکت خون شهدا، به مردم این مرز و بوم بصیرت بخشیده است تا آنجا که حنای وطن فروشان در میان مردم کمترین رنگی ندارد. حماسه 9 دی با آنهمه عظمتی که داشت و دارد، فقط یک نمونه از بصیرت ملت است و ... 
 


3- مدتی است که جمعی از اعضای خانواده فتنه گران زندانی با مراجعه به بیوت برخی از مراجع عظام و دروغ بافی درباره شرایط زندان و ادعای بی گناهی بازداشت شدگان، علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف و پاکباخته آن دست به سیاه نمایی می زنند و خبر مربوط به این دیدارها با آب و تاب و شاخ و برگ فراوان در رسانه های بیگانه منتشر و اساساً برای همان رسانه های نیز تهیه می شود. 


 
نگاهی به اخبار و گزارش های مربوط به این دیدارها نشان می دهد مراجعه کنندگان به دفاتر مراجع که از سوی کانون واحدی مدیریت می شوند، در ملاقات خویش با مراجع محترم، از جرایم و جنایات هولناکی که زندانیان مورد اشاره مرتکب شده اند، کمترین سخنی به میان نمی آورند، بلکه به گونه ای حساب شده و با برنامه قبلی به شگرد «حرکت از پله دوم» متوسل شده و دست به مظلوم نمایی می زنند. 

از این طیف- چه آن عده از خانواده ها که می دانند چه می کنند و چه آن عده که نمی دانند و با تحریک دیگران به بازی گرفته شده اند- انتظار چندانی نیست، اما از مراجع و عالمان دینی انتظار دیگری در میان است. چرا؟!... بخوانید! 
 


4- فتنه گران در جریان فتنه 88 که بازداشت برخی از آنان را در پی داشت، به طور آشکار و بدون کمترین پرده پوشی، با بهایی ها، سلطنت طلبان، منافقین، مارکسیست ها و تمامی گروه ها و جریانات تروریستی و مخالف اسلام و نظام ائتلاف کرده بودند. آنها مطابق اسناد غیرقابل انکار موجود، نسخه کودتای مخملی و برگرفته از صهیونیست ها نظیر جرج سوروس، جین شارپ، مایکل لدین و... را دنبال می کردند. مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس، با صراحت از فتنه 88 و سران فتنه حمایت مالی، تبلیغاتی و تدارکاتی داشتند. 

تا آنجا که شیمون پرز از فتنه گران با عنوان «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران» یاد کرد، نتانیاهو، آنان را سربازان اسرائیل نامید که به نمایندگی از رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران درگیر شده اند، اوباما، حمایت از فتنه گران را یکی از اصلی ترین محورهای استراتژیک آمریکا برای مقابله با اسلام و نهضت های اسلامی نامید. فتنه گران روز عاشورا، آشکارا به ساحت مقدس حضرت امام حسین علیه السلام اهانت کردند. وجود مبارک حضرت صاحب الزمان(عج) را نفی کردند، مسجد را به آتش کشیدند، روز قدس به نفع اسرائیل شعار دادند، روز 13 آبان، به حمایت از آمریکا عربده کشیدند و... آیا این همه زشتی و پلشتی نفرت انگیز و مقابله آشکار با اسلام و انقلاب و ائمه اطهار(ع) و مردم مسلمان و... قابل انکار است؟ خود فتنه گران که انکار نمی کنند و نمی توانند انکار کنند. 

اکنون با عرض پوزش پیشاپیش، سؤال این است که چرا برخی از مراجع عظام و محترم- فقط برخی از آنها که محترمند و نه برخی دیگر که نه مرجع هستند و نه قابل احترام- وارد این بازی شده و در این بازی دشمن ساخته، چه بخواهند و چه نخواهند، آب به آسیاب دشمنان اسلام ریخته اند؟! 

5- ممکن است گفته شود رسیدگی به مشکلات مردم و شنیدن درد دل ها و شکوه های آنان یکی از وظایف غیرقابل تردید مراجع عظام و علمای بزرگوار اسلام است و در خانه مراجع باید به روی همه مردم باز باشد و از آنجا که خانواده زندانیان فتنه گر نیز بخشی از مردم هستند پذیرش آنها و گوش کردن به خواسته آنان از جمله وظایف و رسالت دینی و علمی مراجع است که باید گفت در صحت و درستی این نکته نه فقط کمترین تردیدی نیست، بلکه این نگاه، حکیمانه و خداجویانه نیز هست ولی سخن این است که پذیرش و ملاقات با خانواده فتنه گران زندانی نباید به گونه ای باشد که تصور حمایت از فتنه را به ذهن مخاطبان بکشاند. راه کار خداپسندانه و منطقی نیز، آن است که ملاقات کنندگان یاد شده با تابلوی حمایت از فتنه گران در بیوت مراجع عظام حاضر نشوند و یا مراجع بزرگوار ضمن پذیرش آنان و نصیحت یا استماع سخنان آنها، با صراحت، موضع خود نسبت به فتنه و اقدامات ضد اسلامی و جنایتکارانه فتنه گران را نیز بیان کنند تا اینگونه ملاقات ها که به یقین و بدون کمترین تردیدی از سوی برخی مراجع عظام با نیت و انگیزه خداپسندانه صورت می پذیرد، از سوی دشمنان به حساب حمایت مراجع بزرگوار از فتنه و فتنه گران نوشته نشود. 

سال 1357 و در هفته های پایانی رژیم آمریکایی شاه، سیدجلال الدین تهرانی که با ترفند آمریکایی ها به عنوان «رئیس شورای نیابت سلطنت»! انتخاب شده بود برای ملاقات با حضرت امام - رضوان الله تعالی علیه- به پاریس رفت. حضرت امام(ره) درباره این ملاقات می فرمایند؛ «به او گفتم، تا استعفا نکنی من با تو ملاقات نمی کنم و او هم استعفا کرد». 

پاسخ آیت‌الله مکارم به مشایی

 

چندی پیش در رسانه های خبری به نقل از مشایی آمده بود که او گفته است، کسانی که با موسیقی مخالف هستند نمی فهمند. حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود، این سخنان را توهین به مراجع و حضرت امام (ره) قلمداد کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اظهارات یک مسئول در مورد موسیقی، این سخن نسنجیده را توهین به فقها و علما توصیف کرد و گفت: «در حال حاضر شرایط کشور خاص است و با توجه به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها کشور نیاز به آرامش دارد واگر شرایط شرایط خاص نبود ما طوری دیگر با این مساله برخورد می کردیم.»
 


حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، به اظهارات یک مسئول واکنش نشان داد.

وی اظهار داشت: «در رسانه ها و مطبوعات خبری از یکی از مسئولان منتشر شده که وی گفته است کسانی که با موسیقی مخالف هستند نمی فهمند.» 

 

این مرجع تقلید گفت: «ما منتظر بودیم این خبر تکذیب شود که این گونه نشد، این مطلب و حرف بسیار سنگین است، تمام فقهای ما بر حرمت موسیقی لهوی اجماع دارند، از روایات ائمه اطهار(ع) نیز اینگونه بر می آید، امام راحل(ره) نیز با صراحت به این مساله تصریح دارند
 


وی این سخن نسنجیده را توهین به فقها و علما توصیف کرد و گفت: «در حال حاضر شرایط کشور خاص است و با توجه به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها کشور نیاز به آرامش دارد واگر شرایط خاص نبود ما طوری دیگر با این مساله برخورد می کردیم و وظیفه خود را انجام داده و هزینه آن را هم می دادیم.» 



حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: «این تعبیر، تعبیری بسیار زشت، زننده و توهین به همه علما و توهین به امام(ره) است و هر کس که باشد ما نمی توانیم بنشینیم با مقدسات اسلامی در جمهوری اسلامی ایران بازی کنند

این مرجع تقلید یاد آور شد: «من به خاطر شرایط حساس کشور فعلا به همین میزان قناعت می کنم ولی اگر فرصت مناسب پیدا شود پاسخ مناسب را به این گونه افراد خواهیم داد.»

این مدرس برجسته خارج فقه حوزه علمیه قم تاکید کرد: «معنا ندارد بعضی ها در کشور مسئولیت پیدا کنند وهر چه دلشان خواست بگویند، چرا ؟ امیدواریم خداوند دشمنان اسلام را اگر قابل هدایت نیستند خوار و ذلیل کند.»

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین درباره اظهار نظر یکی از طلاب حاضر در جلسه مبنی بر اینکه شرایط کشور همواره خاص بوده و شما باید همیشه به تکلیف خود عمل کنید گفت:  

 

«فعلا شرایط کشور اخص الخاص است و باید در کشور آرامش وجود داشته باشد.»  

 

به نقل از فرارو

حضور لشگر جن در عاشورا

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سند این روایت در کتاب شریف بحار الانوار موجود و بسیار قوی می باشد که به اجماع همه علما و شواهد موجود قابل قبول است. 

 

هنگامی که واقعه ی جانسوز کربلا در حال وقوع بود ، زعفر جنی که رئیس شیعیان جن بود در بئر ذات العلم ، برای خود مجلس عروسی بر پا کرده بود و بزرگان طوایف جن را دعوت نموده و خود بر تخت شادی و عیش نشسته بود 

در همین حال ناگهان متوجه شد که از زیر تختش صدای گریه و زاری  می اید. زعفرجنی گفت : (( کیست که در وقت شادی ، گریه می کند؟ )) دراین هنگام دو نفر از جنیان حاضر شدند وزعفر از آنان سبب گریه را پرسید .  

 

آنان گفتند :  

 

(( ای امیر ! وقتی که ما را به فلان شهر فرستادی ، در  حین رفتن به آن شهر  ، عبور ما به رود فرات افتاد که عربها به آن نواحی نینوا می گویند .  ما دیدیم که درآنجا لشگریان زیادی از انسانها جمع شده ودر حال جنگ هستند . وقتی که نزدیک آنان شدیم ، مشاهده کردیم که حضرت حسین بن علی علیه السلام ، پسر همان آقای بزرگواری که ما را مسلمان کرده ، غریب و تنها برنیزه ی بی کسی تکیه داده و به چپ و راست خود نگاه می کرد ومی فرمود :  

 

(( آیا یاری دهنده ای هست تا ما را یاری دهد ؟ ))   

و نیز شنیدم که اهل و عیال آن بزرگوار ، فریاد العطش العطش بلند کرده بودند . وقتی که این واقعه ناگوار  را مشاهده کردیم فی الفور خود را به بئر ذات العلم رساندیم تا شما را خبر نماییم که اکنون پسر رسول خدا (ص) را به شهادت  می رسانند )) 

به محض اینکه زعفر جنی این سخنان را شنید ، تاج شاهی را از سر خود بر داشت و لباسهای دامادی را از تن خود خارج کرد و طوایف مختلف جن را با سلاحهای آتشین آماده کرد و همگی با عجله به سوی کربلا حرکت نمودند  خود زعفر گفته است : 

 

 (( وقتی که ما وارد زمین کربلا شدیم ، دیدیم که چهار فرسخ در چهار فرسخ را لشکریان دشمن فرا گرفته است ، بعلاوه صفهای فرشتگان زیادی را دیدیم

ملک منصور با چندین هزار فرشته ی دیگر یک طرف ، ملک نصر با چندین هزار فرشته از  طرف دیگر ، جبرئیل با چندین هزار فرشته ی دیگر در آن طرف و در یک طرف دیگر میکائیل با چندین هزار فرشته ی دیگر در آن طرف ، و در یک طرف دیگر  اسرافیل ، ملک ریاح ( فرشته بادها ) ، فرشته ی دریاها ، فرشته ی کوهها ، فرشته ی دوزخ و فرشته ی عذاب و ... هر یک با لشکریان خود منتظر گرفتن اجازه از حضرت بودند . بعلاوه ارواح یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر ( علیهم السلام ) از آدم تا خاتم همه صف کشیده ، مات و متحیر مانده بودند . تمام موجودات و حقیقت کل اشیا در کربلا بودند و همگی گریان . چه کربلا و چه غوغائی .خاتم پیامبران ( ص ) آغوش  خود را گشوده و به امام  

حسین علیه السلام  می فرمود:   

             (( پسرم ! عجله کن ! عجله کن ! به راستی که مشتاق تو هستیم ))  

حسین بن علی علیه السلام یکه و تنها در میان میدان  با زخمها و جراحات فراوان ، پیشانی شکسته ، با سری مجروح ، با سینه ای سوزان و با دیده ای گریان ایستاده بود  و در هر نفسی که میکشید ، از حلقه های زره خون می چکید اما اصلا توجهی به هیچ گروهی از آن فرشتگان نمی کرد به من هم کسی اجازه نمی داد تا خدمت آن حضرت برسم   

 

همانطور که از دور نظاره میکردم و در کار آن حضرت حیران بودم ،ناگهان دیدم که آقا امام حسین  علیه السلام سر غربت از نیزه ی بی کسی بلند کرد و با گوشه چشم به من نگاه کرد و اشاره ای فرمود که : ای زعفر ! بیا .  

  

در این هنگام همه فرشتگان به سوی من نگاه کردند و مرا اجازه دادند تا نزد حضرت بروم . من خود را خدمت حضرت رساندم و  

  

عرض کردم : 

 من با نود هزار جن به یاری شما آمده ام . اگر بخواهی تمام دشمنانت را قبل از اینکه از جای خود حرکت کنند نابود میسازیم .  

  

حضرت فرمود :  

ای زعفر زحمت کشیدی ! خدا و رسولش از تو راضی باشند . خدمت تو مورد قبول درگاه حق باشد .اما لازم نیست که زحمت  بکشید ، شما برگردید .  

  

عرض کردم :  

قربانت شوم چرا اجازه نمی فرمائید ؟!  

  

حضرت فرمود :  

 خداوند چنین نخواسته است و باید به لقای حضرت دوست برسم  . اگر من در جای خود بمانم  خداوند بوسیله کی این مردم  نگون بخت را مورد  امتحان قرار دهد ؟ و چگونه از کردار زشت خود آگاه خواهند شد . 

  

جنیان گفتند : 

 ای حبیب خدا و ای فرزند حبیب خدا ،  به خدا سوگند اگر اطاعت از تو لازم و مخالفت با تو حرام نبود ، سخنت را قبول نمی کردیم  و تمام دشمنانت را پیش از دستیابی به تو از میان می بردیم .  

 

حسین بن علی علیه السلام فرمود :  

به خداوند سوگند که ما بر این کار از شما جنیان تواناتریم  ولی باید حجت بر مردم تمام شود تا (( آنکس که گمراه می شود با دلیل گمراه شود و آنکس که هدایت می شود با دلیل هدایت شود . )) 

 

من (زعفر ) به امر آن حضرت مایوسانه برگشتم . وقتی که ما جنیان به محل خود رسیدیم ، بساط شادی را جمع کرده و اسباب عزا را فراهم کردیم . مادرم به من گفت : پسرم چه میکنی ؟! کجا رفته بودی که اینچنین ناراحت بر گشتی ؟!  

 

گفتم : مادر ! پسر آن بزرگواری که ما را مسلمان کرد ، اینک در کربلا در چنان حالی است که من رفتم تا یاریش کنم اما آن حضرت اجازه نفرمود و چون امر امام واجب بود باز گشتم . مادرم  وقتی که سخنان را شنید ، گفت : ای فرزند ! تو را عاق می کنم . من فردای قیامت در جواب مادرش حضرت فاطمه (س )  چه بگویم ؟! زعفر گفت : مادر ! من خیلی آرزو داشتم تا جانم را فدای آنحضرت کنم ولی ایشان اجازه نفرمود .  

  

مادرم گفت : 

 (( بیا برویم ، من همراهت می آیم . مادرم جلو و من با لشکریانم از پشت سرش ، دوباره به سوی کربلا حرکت کردیم )) و هنگامی که به آنجا رسیدم ، از لشکریان کفار صدای تکبیر !!! شنیدم  و چون نگاه کردیم ، دیدیم  که سر مبارک و درخشان آقا امام حسین علیه السلام  بالای نیزه است و دود و آتش از خیمه های حرم بلند است .  

  

مادرم  خدمت حضرت امام سجاد علیه السلام رسید اجازه خواست تا با دشمنان آنان بجنگد  ولی آن حضرت اجازه نداد و فرمود :   

(( در این سفر همراه ما باشید و در شبها  اطفال ما را مواظبت کنید تا از بالای شتران بر زمین نخورند )) 

 

در نتیجه جنیان اطاعت کردند و تا سرزمین شام با اسیران بودند تا حضرت سجاد علیه السلام  آنان را مرخص فرمود  

 

  

در چند سال قبل در دوره حیات ایت الله بروجردی روزی در مسجد اعظم قم که مشغول تدریس دروس خارج بودند ناگهان سر به زیر انداخته و گفتند انا لله و انا الیه راجعون . و بعد سر بلند کرده فرمودند : همین حال زعفر جنی از دنیا رفت و سپس گریستند و درس را تعطیل کردند   

 

به نقل از وبلاگ ملکوت http://www.malakut.blogfa.com/