أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

انتقاد شدید جوانفکر از احمد توکلی

به نقل ازفرارو: 

 

 علی‌اکبر جوانفکر به اظهارات روز گذشته احمد توکلی درباره سخنان محمود احمدی نژاد پاسخ داد و طی یادداشتی در وبلاگ خود نوشت: «آقای توکلی، با استناد به کدام حمایت قانونی و قضایی به خود جرات داده است رئیس جمهور منتخب ملت را به استبداد رای و گردنکشی در برابر قانون اساسی متهم کند؟»

مشاور رییس جمهور در مطلب خود با عنوان "مستبد کیست؟ ناقض قانون اساسی یا مدافع قانون اساسی!" به دفاع از تصمیم دولت در عدم اجرای قانون کمک دولت به مترو تهران پرداخت و به شدت به احمد توکلی نماینده مردم تهران تاخت.

جوانفکر در مطلب خود با اشاره به اصل 57 قانون اساسی اقدام مجلس در تصویب قانون کمک به مترو تهران را غیرقانونی و مخالف این اصل دانست.

مدیر عامل ایرنا نوشت: «پس از مخالفت شورای نگهبان با این مصوبه، مجلس بلافاصله آن را برای تصویب به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاد که در آنجا نیز مورد تایید قرار گرفت. این در حالی است که مجلس شورای اسلامی در موارد نادر و بر اساس ضرورتهای ناشی از مصلحت نظام، می‌تواند مصوبه رد شده از سوی شورای نگهبان را برای بررسی به مجمع تشخیص ارسال کند.»

وی با متهم کردن مجلس به نادیده گرفتن قوانین بالادستی ادعا کرد تاکنون بیش از ۱۳۰قانون در مجلس به تصویب رسیده که مغایر با شرع و قانون اساسی بوده است.

جوانفکر در ادامه با انتقاد شدید از اظهارات روز گذشته احمد توکلی نوشت: «آقای احمد توکلی رئیس پژوهشگاه مجلس شورای اسلامی و علمدار مخالفت مستمر با همه تصمیمات و سیاست های دولت، با استناد به کدام حمایت قانونی و قضایی به خود جرات داده است رئیس جمهور منتخب ملت را به استبداد رای و گردنکشی در برابر قانون اساسی متهم کند؟ »

وی در پایان آورده است که آقای توکلی و همفکران او در هیات رئیسه مجلس باید به تذکرات رئیس جمهور در خصوص نقض قانون اساسی توجه کنند و برای فرار از مسوولیت‌های قانونی خود به مراجعی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام متوسل نشوند.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
احمد توکلی روز گذشته اقدام احمدی‌نژاد را در عدم اجرای قانون کمک به مترو را گردن کشی در برابر قانون اساسی و نشانه استبداد رای خوانده و تاکید کرد که طبق قانون اساسی، رئیس جمهور موظف به ابلاغ و اجرای مصوبات مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد