أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

رسوائی لابی و جاسوسی اسرائیلی ها در آمریکا

<>به نقل از الف کد مطلب: 88458

۱۶ آذر ۱۳۸۹  

ریچارد واکر ـ اَمریکن فری پرس 

این بر کسی پوشیده نیست که آیپک نفوذ گسترده ای بر سیاستگزاری های کاخ سفید دارد و فعالیتهای جاسوسی آیپک در آمریکا نیز تاییدی بر ماهیت ننگین و نفرت انگیز این سازمان بوده است.

زمانیکه به نظر می رسید رسوایی جاسوسی برخی از اعضای آیپک (کمیته امور عمومی اسرائیل- آمریکا) در آمریکا تعجب خیلی ها را برانگیخته نکرده، حتی یکسری رسوایی های جنسی جدی علیه پرسنل ارشد آیپک از جمله ترویج همجنس گرایی نیز مطرح شد. به دنبال افشای اتهام جاسوسی علیه یکی از مقامات ارشد آیپک بود که وی پس از یک تحقیقات گسترده از سوی اف.بی.آی از سمتش برکنار شد.  
 
این فرد به جاسوسی های گسترده متهم شده بود. اثبات فعالیت های جاسوسی این مقام ارشد آیپک ضربه مُهلکی به این کمیته وارد کرد و مشخص شد که آیپک نقش گسترده مخفیانه ای در فعالیتهای جاسوسی در آمریکا ایفا می کند. این در حالی است که حتی خود آمریکایی ها نیز از این  سطح گسترده فعالیتهای جاسوسی اعضای آیپک در آمریکا تعجب کرده اند چون آنها معتقدند که آمریکا یک هم پیمان اسرائیل محسوب می شود بنابراین دیگر چه نیازی به جاسوسی برای تل آویو از امور داخلی واشینگتن است.

به دنبال افشای این فعالیتهای جاسوسی آیپک، آژانس های اطلاعاتی آمریکا نیز به طور جدی دست به کار شده اند. پس از مطرح شدن گمانه زنی های فراوان در مورد فعالیتهای جاسوسی گسترده اعضای آیپک در آمریکا، این سازمان به اصطلاح لابی گر به شدت نگران است که تحقیقات بیشتر اف.بی.آی در مورد این موضوع باعث ایجاد رسوایی بزرگ برای این سازمان شود. " استفن پیتر روزن" مسئول سیاست خارجی آیپک پیشتر به دلیل جاسوسی از سمت خود برکنار شده بود.

وی پیشتر در اعترافش گفته بود که یک مقام سفارتخانه اسرائیل در واشینگتن را در جریان تحقیقات گسترده اف.بی.آی در مورد اعضای ارشد آیپک گذاشته است. این در حالی است که به دنبال افشای این جاسوسی آیپک، افرادی از این سازمان به طور مخفیانه از استفن پیتر روزن حمایت مالی کرده اند و می خواهند با کمکهای مالی وی را از محاکمه نجات دهند.

 موضوع فعالیت های جاسوسی آیپک از پنج سال پیش مطرح شد؛ زمانیکه "استفن پیتر روزن" به همراه " کیث ویسمن" با اسناد محرمانه پنتاگون که از طریق یک جاسوس پنتاگون به آنها داده شد، دستگیر شدند. 
 این دو فرد اعلام کردند که فقط نقش لابی گری برای آیپک را ایفا می کنند و هرگونه اتهام جاسوسی را رد کردند. بعدها مشخص شد که آنها اطلاعات محرمانه آمریکا را از طریق آیپک به سفارت اسرائیل در واشینگتن و یا به دفاتر آیپک در تل آویو ارائه می کردند. 
 
 پس از افشای این پرونده جاسوسی و دیگر رسوایی های آیپک، دیگر کسی در آمریکا در مورد جاسوسی های آیپک و گردآوری اطلاعات محرمانه آمریکا برای اسرائیل طی نیم قرن اخیر تعجب نمی کند. اف. بی.آی پیشتر استفن پیتر روزن و کیث ویسمن را به در اختیار داشتن غیرقانونی اسناد محرمانه دولت متهم کرد اما بنابر دلایل نامشخص آنها از این اتهام تبرئه شدند. ادامه دفاعیات این افراد ممکن بود باعث گسترش یک رسوایی بزرگ در آمریکا و برکناری احتمالی برخی از قدرتمندترین سیاستمداران آمریکا از جمله " دیک چنی" معاون رئیس جمهور و " کاندولیزا رایس" وزیر خارجه وقت آمریکا شود.

به همین دلیل بود که وزارت دادگستری آمریکا این دو عضو آیپک را از اتهام جاسوسی تبرئه کرد. قطعا اکثر اعضای دولتهای فعلی و پیشین واشینگتن در جریان فعالیتهای جاسوسی اعضای آیپک از آمریکا برای اسرائیل هستند اما به دلیل نفوذ گسترده
آیپک در آمریکا، هیچ گاه اتهام جاسوسی علیه اعضای آیپک با جدیت در دادگاههای آمریکا مورد بررسی قرار نگرفته است. از جمله دیگر ماهیت شرم آور آیپک موضوع رسوایی های اخلاقی و جنسی اکثر اعضای این سازمان از جمله همجنس گرایی و ایجاد مراکز غیراخلاقی است. این بر کسی پوشیده نیست که آیپک نفوذ گسترده ای بر سیاستگزاری های کاخ سفید دارد و فعالیتهای جاسوسی آیپک در آمریکا نیز تاییدی بر ماهیت ننگین و نفرت انگیز این سازمان بوده است. 
 با توجه به افشای این رسوایی های جاسوسی و غیراخلاقی برای اکثر اعضای آیپک، برای این سازمان سخت است خود را سازمانی معرفی کند که فقط به لابی گری میان واشینگتن- تل آویو می پردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد