أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

أین عمار......!

امروز وظیفه همه روشنگری است! تکلیف امروز ما:حماسه سیاسی...حماسه اقتصادی

جوانفکر: خانه‌نشینی "احمدی نژاد" هوشمندانه و با حساب و کتاب بود!

 

 

مدیرعامل ایرنا گفت: این‌کار آقای احمدی‌نژاد هوشمندانه و دارای حساب و کتاب بود تا هجمه ها را به‌سوی رهبر معظم انقلاب خنثی کند که سکوت الهام بخش وحدت آقای احمدی‌نژاد نیز بر همین مبناست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به گزارش جهان، روزنامه ایران در شماره امروز شنبه خود نوشت: جمعی از فعالان رسانه‌های مجازی و وبلاگ‌نویسان با حضور در مؤسسه مطبوعاتی با علی‌اکبر جوانفکر دیدار و سؤالات خود در زمینه‌های مختلف را از وی پرسیدند.
 
مدیرعامل خبرگزاری‌ ایرنا در این نشست صمیمی با اشاره به فضای مجازی موجود اظهار داشت: 

 

 اینترنت و وبلاگ ابزاری به شمار می‌روند که می‌توانیم به وسیله آن نظراتمان را منتقل کنیم اما باید توجه داشت که فضای مجازی برای ما ایجاد مسئولیت می‌کند و باید به نحو احسن این مسئولیت را ادا کرد. جوانفکر در ادامه افزود: اگر اقدامات‌مان در فضای مجازی به جایی رسید که باعث ایجاد اختلاف، بددلی و دشمنی شد این نشان می‌دهد که مسیر اشتباه است؛ هیچ‌کس چنین توصیه‌ای نمی‌کند و دین عزیز اسلام نیز از این موضوع رویگردان است و باید از آن پرهیز کنیم.
 
مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور با بیان این‌که مطالب منتشر شده در وبلاگ باید برآمده از ارزش‌های دینی و اخلاقی باشد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام دینی و برپایه ولایت مطلقه فقیه است که وظیفه داریم با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی نشان دهیم که این نظام کارآمد و مؤثر است.
 
علی‌اکبر جوانفکر گفت: انعکاس و انتشار موفقیت‌ها و دستاوردها نیز تعهدی برای ایجاد امید در مردم است این جزو مأموریت‌های ما به شمار می‌رود اما اگر نتیجه کار خدایی ناکرده باعث شد تا انزوا و ناامیدی در جامعه افزایش یابد به هدف نخواهیم رسید و کسانی که به این مسئله توجه نمی‌کنند و با کارهایشان باعث سرخوردگی اجتماعی در جامعه می‌شوند یک آسیب جدی به این عرصه وارد می­ کنند.
 
در ادامه این جلسه فعالان عرصه مجازی و وبلاگ‌نویسان سؤالات خود را از مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور پرسیدند.
 
جوانفکر در پاسخ به سؤالی درخصوص پرونده نشریه خاتون و محکومیت در دادگاه، اظهار داشت: باید مراقب بود اگر گرد و غباری به پا شد تشخیص حق سخت‌تر می‌شود. در قضیه خاتون هم به دلیل برخی تحریف‌ها بسیاری از افراد دچار اشتباه شدند و با انتشار مطالبی کذب موجی به راه افتاد و با مدیریت این موج واکنش‌هایی صورت گرفت.
 
وی افزود: تعداد 192 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای را صادر کردند که با برخی از آنها تماس گرفتم و علت امضای آنها را جویا شدم که در پاسخ گفتند بیانیه‌ای در مجلس جمع شد و ما هم بدون آن‌که نشریه را خوانده باشیم آن را امضا کردیم!

سرپرست مؤسسه مطبوعاتی خاطرنشان کرد: در ماجرای خاتون نه تنها به ما بلکه به خیلی از افراد که براساس اطلاعات غلط موضعگیری کردند ظلم شد؛ وی افزود: از دادگاه درخواست نمودم تا رفع ظلم کند.دادگاه از 12 موردی که در کیفرخواست آمده بود عبور کرد و تنها برای 2 مورد حکم صادر کرده که اعتراض خود را در این خصوص به دادگاه تجدیدنظر اعلام کرده‌ام.

مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: به خاطر حکم زندان هیچ‌گاه روبه‌روی نظام نمی‌ایستم، دستگاه قضا برای ما محترم است؛ هر چند ما را متهم کردند به قانونگریزی که اصلاً این چنین نبوده و ما مقابل قانون نایستادیم بلکه در مقابل بی‌قانونی ایستادیم.

سکوت را هم برنمی‌تابند
 
علت سکوت اخیر مشایی سؤال دیگری بود که جوانفکر در این خصوص اظهار داشت: برخی حتی سکوت آقای مشایی را برنمی‌تابند؛ حرف می‌زند می‌گویند چرا حرف می‌زند اکنون هم که سکوت کرده می‌گویند چرا ساکت است.
 
در این مدت هم برخی بزرگان توصیه کردند که ایشان سکوت کنند که ایشان هم سکوت کرد.
 
ما هم از مشایی هیچ مطلبی منتشر نمی‌کنیم اما آیا برخی دست بر می‌دارند یا باز هم جریان موهوم انحرافی را کش می‌دهند.

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور در پاسخ به سؤال یکی دیگر از وبلاگ‌نویسان درخصوص طرح جریان انحرافی در رسانه‌­های اقتدارگرا که از شکل و شمایل سیاسی خارج شده و در مواردی رنگ و بوی اعتقادی گرفته، اظهار داشت: باید مراقبت کنیم؛ رفتارهای موجود، رفتار خوبی نیست هر چند که اگر انتقاد درست انجام شود، سازنده است. در غیر این صورت، حالت تخریب به خود می‌گیرد.
 
آتش بس با بت بزرگ وجود ندارد

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص این که آیا بین دکتر احمدی‌نژاد و بت بزرگ آتش‌بس شده، اظهار داشت: من اعتقاد دارم آقای رئیس‌جمهور همچنان با بت بزرگ که همان بت نفس است، در حال مبارزه است. دلیل سکوت در برابر اظهارات و ادعاهای داوود احمدی‌نژاد، سؤال دیگری بود که جوانفکر در این خصوص گفت: به ایشان و دیگران توصیه می‌کنم که سعی کنند به اختلافات دامن نزنند؛ آقای داوود احمدی‌نژاد یک اشتباهی مرتکب شده و همچنان نیز بر روی اشتباه خود پافشاری می‌کند، بنده در مورد ایشان صحبت نمی کنم زیرا ممکن است متهم شویم که در جنگل‌های شمال کشور در حال آموزش نظامی هستیم!

وی در پاسخ به سؤال یکی از وبلاگ‌نویسان مبنی بر سرنوشت ویژه‌نامه «دست‌های آلوده» اظهار داشت: محتوای این ویژه‌نامه یک کار تحقیقی و مستند بود که در مرحله قبل از توزیع با دستور دادستانی توقیف شد.

 در این ویژه‌نامه بررسی کرده بودیم که خاوری را همان کسانی که امروز او را تقبیح و سرزنش می کنند، حمایت کرده بودند و به او مدال می دادند و در این بین سایت خبری فارس طی 28 ماه گذشته، 28 مصاحبه اختصاصی تفصیلی با مدیرعامل سابق بانک ملی داشته است؛ هر چند که به جز فارس، کسان دیگری هم در این موضوع بودند.
 
جوانفکر افزود: توقیف این ویژه‌نامه باعث زیان مالی قابل توجه به مؤسسه مطبوعاتی شد.
 
مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور همچنین در پاسخ به گلایه یکی از حضار مبنی بر عدم برگزاری جلسات رئیس‌جمهور با منتقدان با رد این موضوع اظهار داشت: هیچ رئیس جمهوری در طول سال های پس از انقلاب به اندازه آقای احمدی‌نژاد با منتقدان خود جلسه نداشته است و علاوه بر آن، رئیس‌جمهور در تمام سفرهای استانی با نخبگان و قشر دانشگاهی جلساتی را برگزار می‌کند.
 
وی در ادامه افزود: شخص آقای احمدی‌نژاد به لایه‌های خاص و یا یک طیف خاص محدود نیست و این از امتیازات وی به شمار می‌رود.

در ادامه این نشست صمیمی، وبلاگ‌نویس جوانی پرسید چرا برخی حامیان آقای احمدی‌نژاد، اکنون در مقابل وی ایستاده‌اند که جوانفکر در پاسخ گفت: برخی از افرادی که وارد دولت نهم شدند، از جنس آقای احمدی‌نژاد نبودند و البته اگر رئیس جمهور آنها را وارد دولت نمی‌کرد، فرصت کار و خدمت برای پیشرفت کشور فراهم نمی‌شد. شما ببینید در همین دو سالی که این افراد از دولت کنار گذاشته شدند، جریان اقتدارگرا یک لحظه آرامش ندارد و پیوسته در حال طراحی و برنامه‌ریزی برای آسیب زدن به دولت و شخص آقای احمدی‌نژاد است. در واقع رئیس جمهور با وارد کردن برخی از افراد به دولت، هوشمندانه عمل کرد و برای دولت و ملت فرصت‌سازی کرد تا گام‌های بلندی در جهت پیشرفت کشور به پیش برداشته شود و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، اینها جریان انحرافی را از همان روزهای اول دولت آقای احمدی‌نژاد مطرح می‌کردند و فرصت کار و تلاش برای پیشرفت کشور از دست می‌رفت.

جوانفکر افزود: این جریان تصمیم گرفته است فرصت رویش‌های جدید را از انقلاب سلب و از ریزش‌ها نیز جلوگیری کند. البته تلاش‌های آنها مبتنی بر خیالبافی‌های کودکانه است و در برابر اراده مردم و رهبر حکیم انقلاب، کاری از پیش نخواهند برد. وی گفت: اینها به این نتیجه رسیده‌اند که برای ضربه زدن به احمدی‌نژاد باید چنین وانمود سازند که احمدی‌نژاد در برابر رهبری ایستاده است در حالی که با این کار می‌خواهند به اساس رهبری نظام ضربه بزنند و هدف اصلی آنها احمدی‌نژاد نیست.

جوانفکر تصریح کرد که تلاش‌های صادقانه و خدمات گسترده دولت آقای احمدی‌نژاد، کارآمدی نظام ولایی را افزایش داده، ‌دل‌ها را به آینده امیدوار ساخته، دشمنان را ناامید و سرخورده کرده و قدرت و ثبات و استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ مستکبرین که هر روز ضعیف‌تر و ناامیدتر از گذشته شده‌اند، کشیده است.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در پاسخ به سؤالی در مورد 11 روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد، گفت: اول این‌که این موضوع، خانه‌نشینی نبود زیرا جنس احمدی نژاد هیچ سنخیتی با خانه نشینی ندارد. دوم این‌که تنها 7 روز مطرح است نه 11روز که در این مدت جلساتی برگزار می‌شد و ملاقات آقای احمدی‌نژاد با مقام معظم رهبری نیز برقرار بود.
 
وی در ادامه افزود: این‌کار آقای احمدی‌نژاد هوشمندانه و دارای حساب و کتاب بود تا هجمه ها را به‌سوی رهبر معظم انقلاب خنثی کند که سکوت الهام بخش وحدت آقای احمدی‌نژاد نیز بر همین مبناست.

وی در ادامه افزود: برخی برای القای حاکمیت دوگانه تحرکاتی انجام دادند که هیچ‌ مشابهتی با منویات مقام معظم رهبری نداشت و اقدام 7 روزه آقای احمدی‌نژاد برای خنثی‌کردن برنامه این افراد بود.

جوانفکر در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که آیا جریان حامی دولت در استان‌ها دارای لیست انتخاباتی است، خاطرنشان کرد: نه در تهران لیست انتخاباتی وجود دارد و نه در شهرستان و همان طور که آقای احمدی‌نژاد گفتند هرکس که بخواهد و خود را واجد شرایط بداند می‌تواند کاندیدا شود.

نماینده رئیس جمهور در شورای عالی نظارت بر صدا و سیما درخصوص رسانه‌های کشور گفت: این‌که هر طیف سیاسی دارای یک رسانه باشد درست نیست و طبق قانون اساسی رسانه‌ها باید آزاد باشند تا حقایق را برای مردم بازگو کنند.
 
علی‌اکبر جوانفکر در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که سیاست شما مقابل کیهان، فارس و مشرق که شما را دائماً جریان انحرافی خطاب می‌کنند چیست، اظهار داشت: ما معتقدیم اینها اشتباه می‌کنند و خواهان آن هستیم که بیایند و اعلام کنند از چه چیزی منحرف شده‌ایم.

وی در ادامه افزود: ما نمی‌خواهیم اشتباه آنها را تکرار کنیم. بالاخره همه ما جمعی از این انقلاب و نظام هستیم؛ آنها اشتباه می‌کنند و از من توقع نداشته باشید که با روش آنها که نیت‌خوانی و تهمت بی اساس به دیگران است عمل کنم.
 
در پایان این جلسه مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور برای ایجاد همبستگی و همدلی بیشتر در فضای مجازی میان وبلاگ‌نویسان حامی گفتمان انقلاب اسلامی با پیشنهاد برخی از وبلاگ‌نویسان مبنی بر تشکیل مجمع وبلاگ‌نویسان موافقت کرد که مورد استقبال حاضرین در این مراسم قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد